Roland Petit po prvi put na sceni HNK: Carmen i Arležanka

27.06.2025.

20:13

Autor: Jana Haluza/D.M./Dnevnik/HRT

Roland Petit po prvi put na sceni HNK: Carmen i Arležanka
Roland Petit po prvi put na sceni HNK: Carmen i Arležanka
Foto: HTV / HRT

Posljednja baletna premijera Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu u ovoj sezoni. Prvi put u povijesti Zagrebačkog baleta postavlja se koreografija legendarnog francuskog koreografa Rolanda Petita, sa dva naslova – Arležanka i Carmen.

Zagrebački Balet posljednjom premijerom sezone ulazi u svijet jednog od najutjecajnijih koreografa 20. stoljeća, čije su koreografije nezaobilazne u repertoarima velikih svjetskih trupa.

– Ponosni smo da će se u integralnoj verziji prvi put izvesti ta kultna koreografija Rolanda Petita – L’arlesienne i Carmen, izjavila je intendantica HNK-a Iva Hraste Sočo.

Revolucionar u pokretu, klasik u baletu


Roland Petit bio je koreograf koji je „spajao nespojivo“. U plesnu tehniku uvodio je nove izraze i pokrete "prema unutra", a danas se ubraja među klasike.

– To je jedan od koreografa koje treba imati na repertoaru jer je genij 20. stoljeća, kao što je u prethodnom to bio veliki Marius Petipa, istaknuo je ravnatelj Zagrebačkog baleta Massimiliano Volpini.

Obje predstave, Arležanka i Carmen, nastale su na glazbu Georgesa Bizeta i tematiziraju neprilagođene pojedince u tradicionalnom društvu, otvarajući prostor za snažnu izražajnost plesača.


Ansambl u novim izazovima


Prvaci zagrebačkog baleta dobili su priliku pokazati nove glumačke i plesne vještine. Takuya Sumitomo, koji u Arležanki igra Frédérija, priznao je da mu je jedna od scena bila posebno izazovna.

– Inače ne uvježbavamo skakanje kroz prozor, ali ovo mi je bio veliki izazov i zabava, kaže.

U Carmen glavnu ulogu tumači Iva Vitić Gameiro, koja se osvrnula na originalnu inspiraciju kazavši: "Zizi, supruga Rolanda Petita, imala je kratku kosu i taj izgled ostao je kao zaštitni znak ove Carmen – nešto posebno i zapečaćeno".

Boje, stilovi i priča – sve u jednom


Publika danas sve više voli balete koji pričaju jasnu priču. Upravo takve su koreografije Rolanda Petita – snažne, narativne, vizualno dojmljive.

– Uvijek ga uspoređujem sa slikarom. Toliko je boja u njegovoj paleti – radio je sve: od filma, preko mjuzikla, do modnih revija, klasičnog i modernog baleta, izjavio je Luigi Bonino, prenositelj koreografije.

U vrijeme kada su dramska verzija Arležanke Alphonsea Daudeta i Bizetova opera Carmen rijetko na repertoarima, ove će baletne verzije ispuniti tu prazninu i, vjeruje se, privući novu publiku u svijet plesne umjetnosti.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!