Glumci kazališta Gavella sinoć su u zagrebačkom tunelu Grič premijerno izveli "Legendu" Miroslava Krleže, njegov prvi tiskani dramski tekst koji je tijekom godina često i mijenjao. Biblijsku priču o posljednjim danima Isusova života redatelj Ivan Planinić pretvorio je u glazbeno-ambijentalnu predstavu.
Iznimno rijetko izvođena, zahtjevna ekspresionistička drama osmišljena je za otvoreni prostor. Umjesto maslinika - tunel pridonosi slojevitosti Krležine drame, spreman pretopiti se s likovima Isusa, Marije, Sjene, Jude.
- Tunel Grič u Zagrebu zapravo podsjeća na ranokršćanske katakombe, a središnji tunel, pogotovo uz pomoć tehnike Gavelle je pretvoren u jednu podzemnu katedralu. Tako da je ova kombinacija prostora i teksta zapravo idealna, za HRT Dnevnik rekao je Ivan Planinić, redatelj.
U adaptaciji su upotrijebljeni i dijelovi iz Krležinih pjesama "Jeruzalemski dijalog", "Pjesma bezimenog čovjeka na Golgoti" i "Gospodine! Gospodine!".
- Pjesme su izašle kao potreba da obuzdamo ovaj prostor i akustiku i jeku koja je tu prisutna, pjevamo većinom i mislim da je dobro ispričalo priču, držimo se Krleže, nismo ništa mijenjali, ali dosta pjevamo, kazala je Nataša Janjić Medančić, Marija.
"Legenda" je putovanje kroz vjeru i izdaju
U kovitlacu sjena, "Legenda" je putovanje kroz vjeru i izdaju koje ne bi bilo bez svojevrsnog ljubavnog trokuta. Isus ljubi čovječanstvo, Marija Isusa, a Juda Mariju. U slutnji zla, nevinih nema.
- Ovdje nije samo da ga Juda izda nego ga zapravo svi izdamo, tako da je bilo malo lakše, nisam jedini kriv, kazao je
Domagoj Janković, Juda.
Dijalog Isusova idealizma i surovog realizma Sjene, njegova alter ega, vodi se u prostoru između sna i jave.
- Isusa gledamo iz druge perspektive, gledamo iz perspektive ljudi koji su ga izdali, gledamo iz perspektive njegove pratnje i nekog navještaja nekakvog zla koje će se neminovno dogoditi, rekao je
Nikola Baće, Isus.
Neizbježnost zla neraskidivo je vezana uz optimizam vječnosti, optimizam kojim tunel Grič zrači kao savršena Krležina i za ovu priliku, Gavellina pozornica.