Digitalni uređaji mogu biti dobar alat za igru i učenje, no mogu skrivati i opasnosti

24.02.2022.

07:00

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HRT

U današnje vrijeme teško je pobjeći od digitalnih uređaja

U današnje vrijeme teško je pobjeći od digitalnih uređaja

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT/Shutterstock

U današnje vrijeme teško je pobjeći od digitalnih uređaja koji nam ponekad mogu biti dobar alat za igru i učenje kod djece, no nekad mogu skrivati i opasnosti. Odgajateljica i mentorica u dječjem vrtiću Petra Klasić istaknula je u HTV-ovoj emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" kako su djeca već od rođenja okružena digitalnim uređajima koji su im jako privlačni. 

- Znamo da mogu biti prikovani uz ekrane puno dulje nego što mogu biti zauzeti nekom drugom aktivnošću kojom se bave. Ono što ih ustvari najviše privlači je brza izmjena slika, zvukovi i mnoštvo boja, objašnjava i dodaje kako istraživanja pokazuju da djeca do dvije godine ne bi uopće smjela biti izložena ekranima i digitalnim uređajima.

- U praksi nije baš tako, iako se sve više govori o štetnosti preranog i prekomjernog izlaganja tim uređajima, poručila je. 

Prerano i dugotrajno izlaganje ekranima na djecu utječu iznimno negativno, a Klasić kao primjer daje dijete koje postaje statično.

- Njegova potreba za kretanjem je suzbijena i onda se dijete motorički ne razvija onako kako bi trebalo. Djeca imaju prirodnu potrebu za kretanjem, a ako su previše zauzeti digitalnim sadržajem na ekranu onda se premalo kreću i onda se ne mogu niti umoriti što može utjecati na njihov san. Isto tako hranjenje, ako dijete gleda crtić dok jede naravno da će razviti krive navike, odnosno neće razviti zdrave prehrambene navike, istaknula je. 

Još jedan veliki problem je komunikacija – djeca su izložena isključivo slušanju, dok njima u procesu učenja govora najviše pomaže upravo samo govorenje.

- Oni ne uče govoriti na pravilan način, a isto tako izloženi su stranim jezicima prije nego materinjem i često svjedočimo tome da djeca znaju brojati na engleskom prije nego na materinjem jeziku, kazala je i dodala kako postoje i pozitivni aspekti korištenja tehnologije.

- Mi u našem vrtiću njegujemo pozitivan stav prema tehnologiji i koristimo pametne igračke koje su integrirane u naš kurikulum. Primjerice, djeca uče kako lakše doći do neke informacije, mogu dokumentirati neke svoje procese fotografiranjem, slaganjem svojih albuma, ili mogu učiti neko jednostavno programiranje gdje razvijaju kognitivne funkcije i logičko razmišljanje, naglasila je.

Klasić smatra kako djecu ne treba posebno upoznavati s tehnologijom, s obzirom na to da su okruženi njome.

- Oni jako brzo nauče što sve postoji – mislim da ih trebamo upoznati s pravilima korištenja te tehnologije, to je ono najvažnije, rekla je i dodala kako digitalni razvoj djeteta neće kaskati ako mu se tehnologija predstavi u kasnijim godinama – u svakom slučaju ne prije druge godine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!