Hrabri telefon djeca najčešće zovu zbog nasilja i zlostavljanja, a zovu ga i roditelji

11:01 / 17.05.2022.

Autor: M.Š./HRT

Međunarodni dan savjetodavnih linija za mlade

Međunarodni dan savjetodavnih linija za mlade

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Danas, 17. svibnja, obilježava se Međunarodni dan savjetodavnih linija za mlade. Jedan od članova međunarodne mreže savjetodavnih linija je i Hrabri telefon. 

- Ovaj dan nam je važan zato što je važno govoriti o savjetodavnim linijama, da što veći broj djece, mladih, ali i roditelja te stručnjaka koji rade s djecom, imaju informaciju da postoje savjetodavne linije za djecu, koji je njihov broj i s kojim problemima se djeca i mladi mogu obratiti za pomoć u njihovoj zemlji. Još prije nekoliko godina smo uspjeli napraviti da savjetodavne linije u Europi imaju europski harmoniziran broj 116 111, tako da dijete kada se nalazi u drugoj zemlji zna koji broj može pozvati i kako može dobiti pomoć, kazala je prof. psihologije Hana Hrpka, predsjednica udruge Hrabri telefon gostujući u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska".

S obzirom na to da je ova udruga nevladina organizacija, financira se isključivo putem donacija, sponzorstava, donacija građana, te putem raznih projekata i programa – stoga upravo danas Hrabri telefon pokreće kampanju za financiranje udruge.

- Prednost je što Hrabri telefon kroz ovih 25 godina rada provodi jako velik broj projekata i programa, i na razne načine pomaže djeci, mladima i njihovim roditeljima diljem Hrvatske, kaže Hrpka, no dodaje kako je mana ovakvog načina financiranja što ono nije trajno i sustavno te se udruga često susreće s brojnim problemima u financiranju.

- Sve ovisi o tome hoćete li proći na natječaju. Upravo radi toga pokrećemo kampanju, kako bi osigurali siguran i trajan rad Hrabrog telefona. Za godinu dana rada potrebno nam je preko 500 tisuća kuna kako bi savjetodavne linije Hrabrog telefona funkcionirale – radi toga pozivamo građane i firme da nam pomognu, kako bi Hrabri telefon i dalje radio.

U udruzi je u svakom trenutku preko stotinu volontera – to su studenti psihologije, socijalnog rada, te Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.

- Oni prođu opsežnu edukaciju i pripremu za rad na savjetodavnim linijama, objašnjava Hrpka. 

Hrabri telefon, kaže, najčešće zovu djeca starija od 11 godina, no javlja se velik broj i onih mlađih.

- Najčešće nas zovu radi nasilja i zlostavljanja koje doživljavaju, a veliki razlog što zovu je i to što su djeca uplašena, tužna, ponižavana, anksiozna, depresivna, i često se nalaze u situaciji samoozljeđivanja i suicidalnih misli i ideja. Zato nam je jako važno da je Hrabri telefon tu cijelo vrijeme te da ni u jednom trenutku nije prestao raditi, napominje.

Osim putem telefona, djeca se mogu javiti i putem chata ili emaila, što se pokazalo važnim u vrijeme izolacije i lockdowna. 

Ovakvu vrstu pomoći mali broj djece zloupotrebljava, dok je veći broj takozvanih "testirajućih poziva".

- To su pozivi gdje djeca nazovu, ponekad se šale, ali tako testiraju kako ćemo mi reagirati na njihov poziv. Takve pozive je vrlo lako prepoznati. Važno je da su naši volonteri visoko educirani, kako bi prepoznali takve pozive, te kako bi mogli s njima proći i takve izmišljene ili tuđe probleme, te objasniti kako pomoći. Vrlo često takvi testirajući pozivi postanu savjetodavni, i tako educiramo i senzibiliziramo djecu.

Postoji i odvojena savjetodavna linija koja je otvorena za roditelje i sve njihove potencijalne probleme.

- Velik broj dječjih problema prepoznaju upravo njihovi bližnji, odrasli, pa nas nerijetko zovu ili zbog toga što im se dijete povjerilo, ili sumnjaju da je dijete žrtva nasilja, a ne znaju kako da mu pomognu. Često zovu i roditelji koji imaju narušene obiteljske odnose pa se razvode, i žele to na primjeren način priopćiti djeci ili ih zaštititi u nekim situacijama, pa nas mole za savjet i pomoć, zaključuje Hrpka. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!