Ilustracija
Foto: - / Shutterstock
Inspiring Girls Hrvatska upozorava da su uzori ključni za razvoj djevojčica. Uz kampanju „This Little Girl is Me“, cilj je ojačati njihovo samopouzdanje i razbiti stereotipe.
Osnaživanje djevojčica nije trend, nego potreba
Opća skupština UN-a 2011. godine proglasila je 11. listopada Međunarodnim danom djevojčica kako bi se skrenula pozornost na izazove, stereotipe i prepreke koje djevojčice diljem svijeta i dalje doživljavaju.
U povodu toga dana u emisiji Dobro jutro, Hrvatska razgovarali smo s
Jelenom Pešut iz udruge Inspiring Girls Hrvatska te
Kristom Anastasijom Skender, učenicom drugog razreda osnovne škole i predstavnicom generacije koja ima priliku odrastati uz snažnije ženske uzore nego ikad prije.
Jelena Pešut
Foto: HTV / HRT
'Kada djevojčice imaju uzore, vjeruju da mogu sve'
Na pitanje kada je hrvatska podružnica postala dio međunarodne humanitarne organizacije Inspiring Girls International, Jelena Pešut odgovorila je da se to dogodilo prije godinu dana.
– Cilj nam je spojiti djevojčice s inspirativnim ženskim uzorima, jer smo prema istraživanjima prepoznali da im upravo to nedostaje. Kada imaju kvalitetne uzore ispred sebe, djevojčice zaista vjeruju da je moguće ostvariti sve što požele, kazala je.
Istaknula je da uzor može biti bilo koja žena koja svojim primjerom mijenja svijet oko sebe: "I žena koja vozi kamion i žena koja je direktorica velike korporacije i učiteljica mogu biti uzori. Danas uzore tražimo svugdje – samo ih treba znati prepoznati".
Izazovi odrastanja u svijetu društvenih mreža
Gošće su razgovarale i o pritiscima s kojima se djevojčice suočavaju zbog društvenih mreža i nerealnih standarda koje nameću influenceri.
– Djevojčice moraju naučiti da nisu manje vrijedne, da nisu svi drugi bolji i ljepši. To se gradi radom u obitelji, školi i zajednici. Prvo kroz jačanje srca i karaktera, otkrivanje njihovih potencijala, pa tek kasnije kroz razvoj kritičkog razmišljanja, objasnila je Pešut.
Dodala je da se kritičko razmišljanje kod djevojčica razvija najčešće u petom ili šestom razredu osnovne škole: "Ako taj proces dobro provedemo, bit će otpornije na pritiske okoline".
Krista Anastasija Skender
Foto: HTV / HRT
Kampanja „This Little Girl is Me“
Inspiring Girls provodi međunarodnu kampanju „This Little Girl is Me“, namijenjenu djevojčicama od 10 do 16 godina.
– To je razdoblje kada se stvaraju stereotipi i kada najviše pada samopouzdanje kod djevojčica. Cilj je potaknuti ih da vjeruju u sebe i da ne biraju zanimanje po spolu, nego po talentu i željama, rekla je Pešut.
Kampanja se provodi i u hrvatskim školama.
– Spajamo djevojčice sa ženama uzorima koje dolaze u škole i kroz razgovor prenose svoja iskustva, pokazujući da je moguće promijeniti karijeru ili slijediti svoj san bez obzira na prepreke, dodala je.
'Ja ću biti dizajnerica haljina'
Osmogodišnja Krista Anastazija Skender već zna čime se želi baviti.
- Htjela bih biti dizajnerica haljina – rekla je i dodala da već sada crta modne skice.
Na pitanje tko joj je uzor odgovorila je: "Ne znam točno, ali volim gledati kako se dizajniraju haljine".
Krista pohađa waldorfsku školu, a kaže da i njezine prijateljice već razmišljaju o budućnosti. "Jedna prijateljica će raditi sa mnom kao dizajnerica haljina", otkrila je uz osmijeh.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!