ANKETA Treba li zabraniti mobitele u osnovnim školama?

19.09.2023.

20:08

Autor: Vlatka Kalinić/B.V./Dnevnik/HRT

Učenika je manje, no raste upotreba mobitela. Treba li ih potpuno zabraniti u osnovnim školama? Institut za društvena istraživanja proveo je istraživanje u 84 škole. Većina učitelja podržava zabranu korištenja mobitela u školama. Učenici su očekivano podijeljeni, no trend je jasan: što su stariji, to se teže odvajaju od svojih pametnih telefona.

Umjesto tipkanja - šah. U pulskoj Osnovnoj školi Monte Zaro mobitele su još prošle godine zabranili i na nastavi i pod odmorom.


- Na početku mi je djelovalo užasno, kaže Valeri, učenica 7. razreda.


Slično razmišlja i više od 47 posto učenika petih razreda, pokazuju podaci Instituta za društvena istraživanja. Kod starijih otpor jača, gotovo 70 posto sedmaša protivi se zabrani mobitela. A kod učitelja obrnuto. Njih 14 posto protivi se zabrani, 86 posto je podržava. Jer svi vide isto.


- Prije smo kontinuirano imali problem jer je njima mobitel veliki distraktor. Stalno bi pogledavali na njega pod izlikom da gledaju na sat, kaže Matea Licul, profesorica engleskog jezika i povijesti u OŠ Monte Zaro.


- Ponekad su se javljali i neki problemi zbog pisanja u različitim grupama i to smo željeli prevenirati. Željeli smo da škola bude mjesto u kojem se uči i radi, u kojem smo orijentirani na ljudska bića, rekla je ravnateljica Branka Sironić Buić.

@hrvatska_radiotelevizija Anketa! 📣 Treba li zabraniti mobitele u školama?🤔 Pišite nam u komentare. 👉🏻 #hrvatskaradiotelevizija #anketa #mobiteli #škola #zabrane #hrvatska ♬ original sound - HRT

Otpora je bilo manje nego što su očekivali, odluku su podržali roditelji, a prednosti sada priznaju i učenici.

- Kad smo se svi naviknuli, onda je postalo jako lijepo. Svi smo počeli pričati, družit se, igrati se vani u dvorištu, ističe Dunja, učenica 6. razreda OŠ Monte Zaro u Puli.

- Pričamo više, a ne da svatko gleda svoj mobitel, svoj ekran, dodaje Valeri, učenica 7. razreda OŠ Monte Zaro u Puli.

- Ljudski kontakt je taj koji čini školu smislenom. Nikakva knjiga, nikakav tablet, nikakav mobitel, ništa takvo. Stoga oni koji se vraćaju ljudskom kontaktu kao osnovi prijenosa znanja, vještina i razvoja stavova mladih ljudi su sustavi koji će u budućnosti sigurno uspjeti, navodi Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja.

To naravno ne znači potpuno zanemariti prednosti tehnologije u poučavanju.

- Ako učitelj želi na satu koristiti mobitel za podučavanje, primjerice qr kodova, učitelj to može najaviti i onda djeca mogu koristiti, rekla je Sironić Buić.

- Sami učenici kažu da se njihovo korištenje digitalne tehnologije negativno odražava na njihovo učenje, slobodno vrijeme, fizičko i mentalno zdravlje. Sve to je poziv da kao društvo ne zabranimo nešto, nego porazgovaramo što je dobro, što nije, da uključimo i taj glas mladih ljudi, kaže Jokić. 

A i mladi ljudi sve više uviđaju koliko je važno koristiti se tehnologijom odgovorno i ograničeno.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!