Već 20 godina kontinuirano se održava natječaj za učenike 'Tradicija i suvremenost', no 20. izdanje, koje je posvećeno zaštiti prirodnog okoliša i biološke raznolikosti, ujedno je i posljednje, a zbog pandemije je postavljeno u virtualnom prostoru.
Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe (UHULI) već 2 desetljeća kontinuirano održava natječaj za učenike 'Tradicija i suvremenost', no 20. izdanje, koje je posvećeno temi 'Zaštita prirodnog okoliša i biološke raznolikosti', ujedno i posljednje koje organizira UHULI, zbog pandemije je postavljeno u virtualnom prostoru udruge i Muzeja Mimara.
Ovogodišnjem natječaju, koji je pandemijske krize bio produžen do listopada, odazvalo se
80 osnovnih škola i
4 centra za djecu s posebnim potrebama. Pristiglo je
816 učeničkih radova, a
223 rada su odabrana za izložbu.
Povjerenstvo za prosudbu odabralo je najbolje radove, dodijelilo 10 nagrada i 20 pohvala učenicima te diplome likovnim pedagozima i školama.
- Natječaj i izložba je tijekom ovih dvadeset godina imala za cilj pridonijeti upoznavanju i očuvanju tradicije i nacionalnog blaga kod djece i učenika, nastojeći ih potaknuti na vlastito stvaralaštvo i istraživački rad. Propitkujući lokalna, a preko lokalnih i univerzalna te globalna iskustva, sudionici su ponukani da prepoznaju i uvažavaju kulturne raznolikosti radi postizanja razumijevanja i odgovornosti te razvijanja kritičkoga, kreativnoga i skrbnoga mišljenja, istaknuo je profesor emeritus
Emil Robert Tanay, predsjednik UHULI-ja.
Cilj je natječaja i izložbe, ističu organizatori, da učenici svojim crtežima, kolažima, slikama, reljefima i skulpturama izraze ljepotu hrvatske nacionalne baštine.
- Kroz likovni izričaj upoznaju svoju domovinu kako bi u multikulturnom svijetu koji ih okružuje sačuvali svoj nacionalni identitet te razvili svijest o bogatstvu i raznolikosti kulturnih baština i identiteta, kao neprocjenjivih vrijednosti u suvremenim globalizacijskim procesima, napomenuo je Tanay.
I ove su godine sudjelovale škole, nastavnici i učenici, čiji radovi unose svježe ideje o poučavanju i učenju, te nove inicijative koje nadahnjuju u radu s djecom.
- Ovdje smo da bismo svjedočili o važnosti učitelja u postignućima učenika. Postignuća učenika podrazumijevaju samosvijest pojedinca, njegovo snalaženje u središtu podsvjesnih, skrivenih i novootkrivenih ideja, poručio je Tanay.
Izložba je postavljena na
internetskim stranicama Muzeja Mimara i
Udruge hrvatskih učitelja likovne izobrazbe UHULI.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!