13:36 / 03.09.2021.

Autor: HRT

Radić: Puno mladih se želi baviti poduzetništvom, ali nailaze na brojne prepreke

Pokreće se marketing i crowdfunding kampanju

Pokreće se marketing i crowdfunding kampanju

Foto: HTV / HRT

Razvojna agencija Sisačko-moslavačke županije sa svojim partnerima provela je prekogranični projekt CROWN. Prije više od 9 mjeseci tri stotine mladih iz Hrvatske, Crne Gore i Bosne i Hercegovine imalo je priliku testirati svoje poduzetničke potencijale putem inovativnih testova kognitivne snalažljivosti i kreativnosti te osobnosti i kognitivne sposobnosti. Najboljih 25 iz svake od uključenih država izabrano je za sudjelovanje u intenzivnom programu za razvoj poslovnih ideja. Program, koji je počeo u ožujku zajedničkom konferencijom i radionicama za svih 75 poslovnih ideja dobio je pobjednike 1. rujna.

- Ustanovili smo da ima jako puno mladih ljudi koji se žele baviti poduzetništvom, ali ih na tom putu sprječavaju neke stvari poput nedostatka informacija i znanja iz pojedinih područja, a najviše nedostatak financijskih sredstava. Kreirali smo projektne aktivnosti kako bi im pomogli, te smo napravili edukativni model i mentorske sesije, a sad pokrećemo i crowdfunding kampanju, objasnila je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska Nikolina Radić iz Razvojne agencije SI-MO-RA, i dodaje kako je cilj pokrenuti poduzetničke odjele i stvoriti prekograničnu mrežu koja će pomoći mladim poduzetnicima.

Jedan od pobjednika je Stefan Vedrina, koji se prije dvije godine našao u poduzetničkim vodama kada je zajedno sa suprugom pokrenuo web platformu za edukaciju djece predškolske i rane školske dobi.

Josipa Bencek druga je pobjednica natječaja, koja je predstavila inovativan projekt pametnih naočala za gluhe osobe i osobe s oštećenim sluhom.

- Gluhe osobe se jako teško snalaze zbog činjenice da ne mogu poloviti sve informacije koje oko njih kruže. Mi smo im odlučili pomoći na način da smo proizveli softver koji smo ugradili u pametne naočale, tako da oni kada stave naočale imaju titlove u dnu stakla i tako čitaju ono što ljudi oko njih pričaju, objašnjava Josipa i dodaje kako su pametne naočale tuđi izum koji su ona i njezina ekipa preinačili.

- Na primjer, gluhe osobe ne mogu obaviti neki banalni pregled kod liječnika bez prevoditelja – a u Hrvatskoj postoji samo 12 službenih prevoditelja znakovnog jezika, koji su stacionirani u Zagrebu i Osijeku. Zato smo mi osmislili ovaj globalni proizvod i sada očekujemo investitore kako bi ga dalje razvijali i na taj način olakšali život gluhim osobama, priča Josipa koja je završila 6-mjesečni tečaj za 3D modeliranje pod pokroviteljstvom SI-MO-RA.

Partneri SI-MO-RA su Inovacijsko-poduzetnički centar Tehnopolis iz Nikšića i Tehnološki park INTERA iz Mostara.

- Imali smo neke zajedničke probleme koje smo pokušali riješiti kroz ovaj projekt, a to su visoke stope nezaposlenosti i vrlo mali broj inovativnih startup poduzeća. Zajedničkim snagama smo prijavili ovaj projekt i moram se pohvaliti da je ovo bio najbolje ocijenjen projekt – imamo podršku s lokalne i regionalne razine, a i poduzetnici nam se odazivaju na suradnju, kaže Nikolina i dodaje kako uskoro pokreću marketing i crowdfunding kampanju.

- Pokrećemo marketing i crowdfunding kampanju, uskoro ćemo odabrati i stručnjake koji će to voditi. Onda će se plasirati tri crowdfunding kampanje koje će prikupiti određena financijska sredstva potrebna svakom od kandidata za daljnje razvijanje, najavila je.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!