Reforma u nastavi geografije - sve i dalje ovisi o trudu učitelja
08.03.2020.
19:10
Autor: Sunčica Findak/Dnevnik/B.A./HRT
PODIJELI
-
Foto: - / -
Učenici petih razreda od ove godine prvo uče o svojoj domovini, a u osmom razredu čeka ih gradivo o svijetu i svemiru
U redovitoj rubrici HRT-ova Dnevnika "O reformi iz prve klupe" pokušali smo doznati koje su novosti u nastavi geografije. Naime, učenici petih razreda od ove godine prvo uče o svojoj domovini, a u osmom razredu čeka ih gradivo o svijetu i svemiru. Do sada je bilo obratno. I dok se tu novinu hvali, mnogi kažu - drugo se ništa u reformi tog predmeta nije promijenilo. Sve i dalje ovisi o trudu učitelja.
Tihomir Topolnjak omiljeni je profesor geografije u OŠ Velika Mlaka, radi u razredu više od 35 godina i, kaže, napokon se netko sjetio promijeniti redoslijed poučavanja.
- Naglasak je da Hrvatska bude u 5. i 6. razredu i da onda tek u 7. i 8. idemo prema Europi i svijetu, kaže Topolnjak.
S takvom koncepcijom slažu se i u reformskom prvom razredu gimnazije.
- Tako da učenici već u prvom razredu gimnazije, za sve ishode koje svladaju, daju primjere na teritoriju Hrvatske, dok već u 2., 3. i 4. srednje idemo prema daljem, da bi u 4. završili s temama kao što su svemir, kaže Andrea Dalić, profesorica u zagrebačkoj V. gimnaziji.
- Mene najviše boli, što nikako ne mogu shvatiti razmišljanje ljudi koji to stvaraju, da nikako da povežemo predmet geografiju s ostalim predmetima, kaže Dejan Nemčić, profesor u OŠ Ive Andrića u Zagrebu.
Trebalo bi uvesti više terenske nastave.
- Terenska nastava je zorna nastava koja je u našem predmetu geografije svakako broj jedan, kaže Topolnjak.
- Zbog štrajka to neće biti moguće izvesti tako da ćemo se terenskom nastavom pozabaviti u sljedećoj školskoj godini, navodi Dalić.
Terensku nastavu ne treba shvaćati kao izlet, ovisi i o financijskim sredstvima, kaže profesorica Ružica Vuk. A primjedbe na kurikul geografije očekuje od svih, nastavnika, roditelja i učenika.
- I pitat ćemo ih, ne samo da nam oni mogu sugerirati, koji su to možda čak i sadržaji ishoda koji su se pokazali teško ostvarivim te sve detalje i krupnije stvari koje bilježimo, o kojima ćemo promišljati i donijeti konačnu odluku, ali tek nakon cijelog ciklusa, nije moguće donositi odluku sada nakon malo više od jednog polugodišta, kaže Ružica Vuk s Geografskog odsjeka PMF-a u Zagrebu.
Još za vrijeme polugodišta Dejan Nemčić učinit će nešto neuobičajeno, za nekoliko tjedana održat će uživo nastavu iz Afrike.
- Budući da smo sada završili geografiju Afrike u šestim razredima, prvi put će učitelj biti na tom lokalitetu, na tom kontinentu. Pored mene će biti afrička djeca, savana, životinje, sve što radimo u kurikulu, kaže Nemčić.
To će doživjeti učenici šestog razreda koji rade po starom kurikulu, a onda?
- Krajem godine ili kada se već otvori put možda idemo i u svemir, kaže Nemčić.
Pogađate, i ondje osmišljava terensku nastavu. Jer, kako kažu svi ovi učitelji, gradivo predaju na svoj način i začine ga svojim trudom.
HRT koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi Vam pružio bolje korisničko iskustvo o čemu više možete pročitati OVDJE. Ako ne želite dopustiti da HRT na vaše računalo upisuje kolačiće, možete to spriječiti postavkama Vašega internetskog preglednika.