07:00 / 05.02.2022.

Autor: Renata Ostović/Regionalni dnevnik/HRT

Škola u kojoj se uči na posve drugačiji način - ocjene su opisne i nema klasičnih udžbenika

Waldorfska škola

Waldorfska škola

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Nakon Zagreba i Rijeke, od ove školske godine i Osijek ima osnovnu školu koja podučava prema waldorfskoj pedagoškoj metodologiji. Desetero osječkih waldorfovaca, od prvog do treće razreda, uči doživljajno, ali i kroz igru, a ocjene su opisne i nema klasičnih udžbenika.

U ovoj se školi uči na posve drukčiji način, ne apstrahira se, nego je puno toga maštovitoga, imaginarnoga. A prije glavne nastave, kreće se s ritmičkim dijelom nastave, koji se sastoji od pokreta i pjevanja kroz koje se može ponavljati gradivo.

 

- Poanta škole je da se dijete razvija u svakom smislu, da se razvija kognitivno, da se razvija i emocionalno i voljno i socijalno. Dakle, u svim onim aspektima gdje niti jedan nije važniji od drugoga, kaže Srđan Ferenčak, ravnatelj Waldorfske škole u Osijeku.


Svaki se dio gradiva obrađuje kroz tri do četiri tjedna. To je tzv. epohalna nastava, model koji se, tvrde u ovoj školi, pokazao kao najbolji način učenja, jer učenici potpuno mogu uroniti u nastavno gradivo, doživjeti ga i proživjeti. 


- Učitelji su odlični. Imaju puno toga za naučiti od njih i puno bolje objašnjavaju nego oni iz prošle škole, kaže Tira Belaj iz 3. razreda. 


- Ona sada ide u školu s radošću, za razliku od prijašnje dvije godine u klasičnom obrazovnom sustavu. Ide na vrijeme spavati jer, kaže, ne želi propustiti ništa u školi, jer je prezanimljivo, kaže Tirina majka Lidija Mandić.


Učitelji svaki dan pripremaju narativnu crticu, iz tih priča dolaze do, primjerice, nekog novog rješenja. Nema ni klasičnih udžbenika, već učenici u svoje bilježnice, koje su im ujedno i udžbenici, oslikavaju i zapisuju nastavno gradivo koji su taj dan radili. 


- Waldorfski pokret u Hrvatskoj buja i raste. Ima puno inicijativa koje većinom dolaze od strane roditelja koji žele ne samo bolji, nego i drugačiji pristup obrazovanju za svoje dijete, kaže pedagoginja škole Nikolina Kovač.


U ovoj je školi, kažu, najvažnije očuvati dječju znatiželju, naučiti ih da uče zato što to vole, zato što im je gradivo zanimljivo i što žele znati više.    

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!