Svi smo svjesni važnosti mentalnoga zdravlja i higijene, pogotovo kada je riječ o mladima, no uglavnom sve ostaje na riječima. Zato je hvalevrijedan projekt "Puštam papirnate lađe" Savjetovališta za djecu i mlade splitskog Nastavnog zavoda za javno zdravstvo kojim se biblioterapijom i poetskom terapijom srednjoškolce uči izraziti osjećaje koji znaju biti nepoznati i novi, ponekad i izrazito neugodni i bolni.
Riječ po riječ, stih po stih, što je možda osjećala pjesnikinja, a što u njima pjesma budi - uz pomoć mentorice iščitavaju na radionici biblioterapije učenici splitske Zdravstvene škole, a pročitaju tako i ono neispisano u sebi samima.
- Današnje generacije teško govore i pričaju s drugima, a i moj primjer, ja rijetko pričam s drugima, radije ću sam sjesti i riješiti neki svoj problem nego ići mučiti nekog drugog s problemom. Možda to ne bi bilo mučenje ni jednome ni drugome. Možda nije mučenje, ali iz moje perspektive to izgleda kao mučenje, rekao je Ivan Eterović, učenik Zdravstvene škole Split.
No, poezija, pokazalo se, uvijek nađe put. Pogotovo ako ju je pisala tek nešto starija Filipa, čije su moćne terapijske stihove prepoznali u Savjetovalištu za mlade te je tako i nastala pjesmarica-priručnik "Puštam papirnate lađe".
- Ove moje pjesme mogu osim nekakvog književnog značenja imati i značenje za mlade ljude kojima ćemo pokazati način kako da filtriraju svoje emocije. Ja mislim da je to neki ispušni ventil i da kroz pisanje jednostavno slažem sebi neke stvari u glavi tako da smatram da je to jedan super način i za ostale ljude, govori Filipa Jadrić, autorica pjesmarice.
Ja mislim da je to neki ispušni ventil i da kroz pisanje jednostavno slažem sebi neke stvari u glavi tako da smatram da je to jedan super način i za ostale ljude, govori Filipa Jadrić, autorica pjesmarice.
- Nešto shvate što ih zapravo muči, u čemu je problem, ali na jedan vrlo prihvatljiv način koji ih ne plaši, koji im pomaže, potiče na to da zapravo dožive nešto i nauče nešto o sebi na drugačiji način. To su kreativne tehnike koje se sve više primjenjuju, art terapije, terapije plesom, biblioterapije, terapije glazbom, playterapije koje su itekako učinkovite, naglašava Mirela Grbić, stručna suradnica pri Savjetovalištu za djecu i mlade NZJZ-a SDŽ.
Kroz radionice ovog javnozdravstvenog projekta kojima se pisanom i izgovorenom riječju jača emocionalna i zdravstvena pismenost mladih, proći će mnogi srednjoškolci, među prvima oni koji su sudjelovali u izradi knjižice - Škola za dizajn i grafiku ju je tiskala, a đaci Škole likovnih umjetnosti oslikali.