Matematika, fizika, kemija - većina učenika od njih zazire - no postoje djeca koja ih uče i vole. To su polaznici Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije, iznimni talenti za tzv. STEM područje. Takve darovite djece u populaciji je samo 2%.
06.12.2021.
19:44
Autor: Franka Jović Tonkli/Dnevnik HTV-a/IMS/HRT
Matematika, fizika, kemija - većina učenika od njih zazire - no postoje djeca koja ih uče i vole. To su polaznici Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije, iznimni talenti za tzv. STEM područje. Takve darovite djece u populaciji je samo 2%.
Još u četvrtom razredu ova su djeca testirana u području matematike i od njih gotovo 3500, 60 učenika postiglo je visoko iznadprosječne rezultate.
- Više naučimo ovdje nego u školi jer su mi zabavniji zadaci, rekao je učenik Lovre Barišić.
- Zar matematika može bit zabavna?
- Da, jako, odgovara Lovre.
- Kako?
- A zbog toga što nekoga usrećuje nekoga ne, npr. mene usrećuje, tvrdi Lovre.
- Imamo više te logičke zadatke i nemamo nikakve sad ocjene i to, pa nije mi toliki kao stres, a u školi malo onako kad mi dođe ispit ili kao test iz matematike onda se isto malo preplašim, kaže Ema Žižić.
I u drugoj se učionici mućka glavom, mućka se i u pokusu iz kemije. U Centru se na nastavi smiju imati i mobiteli i bomboni, postaviti stotinu pitanja.
- Većina škola, uključujući i moju, obrađuje teme poprilično površno samo da bi se znale, a na ovaj način ih možemo istražiti i malo se dublje zanimati za neke stvari, objasniti zašto je nešto, a ne samo kako je nešto, kaže Duje Kuzmić.
Nema štrebanja, mnogo je vježbi, posjećuju studij forenzike, igraju "escape room". Neka bolja fizika, kemija, matematika.
- Recimo, osmaši će imati projekt u kojemu će morati izgraditi kuću, isplanirat, nacrtat, osmislit financijski plan i izgarditi, tu će primijeniti svoja znanja iz financijske matematike i iz geometrije, iz raznih matematičkih područja, kazala je Tanja Vojković s PMF-a, voditeljica Centra izvrsnosti.
Zanimljivo da bi se mnogi poželjeli upisati, ali upisa nema, stroga se selekcija radi prema iskustvima iz Izraela.
- Izraelci organizirano i sustavno testiraju svu djecu osnovnih škola od 1972., da su razvili cijeli sustav i u smislu identifikacije, podrške i razvoja djece. Rezultati njihovi su svima mjerljivi i znamo da imaju najveći broj patenata, da imaju najveći broj "startupova" godišnje, rekao je Ivica Zelić, ravnatelj Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora