Vrtić Panda iz Varaždina četiri godine sudjelovao je u projektu praćenja obrazovnih potreba djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama predškolskog odgoja. Zajedno s 13 vrtića iz cijele Hrvatske izradili su priručnik koji će pomoći odgojiteljima u njihovom svakodnevnom radu.
Uz igru i druženje savladavaju se razne vještine, upoznaje svijet, ali i produbljuju međusobna prijateljstva. Jutros mališani - "lete zrakoplovom".
- To im je jako zanimljivo, razgovaraju međusobno koga bi uzeli na putovanje, koga bi ostavili. To je jedan jako lijepi posao, jako izazovan, imamo veliku odgovornost da dijete pripremimo za stvarni život, rekla je Heda Missoni Brozd, odgojiteljica.
Neka djeca su vrlo aktivna i komunikativna, druga zatvorenija. No svakome odgojitelji pristupaju brižno i afirmativno.
- Bitno nam je da stvorimo socijalno emotivnu vezu, kad to ostvarimo dijete nam se počinje otvarati, ne smije mu se ništa nametati već ono samo krene u socijalizaciju, istaknula je Heda Missoni Brozd.
Svoja iskustva odgajatelji, pedagozi i dječji psiholozi saželi su u priručnik na kojem se radilo više od četiri godine. Naglasak je na djeci koja su izložena takozvanoj - socijalnoj isključenosti.
- Više od 30 posto djece u dobi od tri do sedam godina je u riziku socijalne isključenosti. Iskazala se potreba da se ustanove ranog i predškolskog odgoja osvijeste s tim problemom i da se nešto učini da bi senzibilizirali i prevenirali u našim odgojnim ustanovama, rekla je Mirjana Rajković, ravnateljica Dječjeg vrtića "Panda", Varaždin.
Najgore je kad se problem ne prepozna u predškolskim ustanovama. To poslije može dovesti do većih problema.
- Uočeno je da sve to kasnije može rezultirati raznim nepoželjnim ponašanjem, pogotovo kada uđe u društvo, u stvaranju socijalnih odnosa, može imati probleme, jer to nije nešto što se događa sada već se može i u budućnosti, dodala je.
Priručnik je znanstveno utemeljena platforma koja će pomoći budućim, ali i angažiranim odgajateljima u njihovu svakodnevnom radu.