Lika je ponovno uvrštena među top 100 svjetskih zelenih održivih destinacija. Prije pet godina osnovan je „Klaster Lika Destination“, s ciljem pozicioniranja i brendiranja Like kao globalno prepoznate održive turističke destinacije.
12.10.2021.
07:00
Autor: Studio 4/IMS/HRT
Lika je ponovno uvrštena među top 100 svjetskih zelenih održivih destinacija. Prije pet godina osnovan je „Klaster Lika Destination“, s ciljem pozicioniranja i brendiranja Like kao globalno prepoznate održive turističke destinacije.
- Fokusirali smo se na ono što Lika oduvijek ima, a još uvijek nije dovoljno turistički valorizirano – njezina netaknuta priroda. Mi smo prava ekološka oaza i u hrvatskim razmjerima, a posebno u svjetskim, kazala je u HTV-ovom Studiju 4 Petra Kovačević, voditeljica "Klaster Lika Destination".
Lika - turistička destinacija
Strategija razvoja fokusirana je na već spomenutu netaknutu prirodu te brendiranje Like kao gastro destinacije.
- Tako da smo surađujući s nacionalnim i ostalim parkovima s jedne strane, te s lokalnim proizvođačima s druge strane, 2017. započeli proces pozicioniranja Like kao turističke destinacije. Idućih godina širili smo posao i danas surađujemo s više od 200 partnera u destinaciji koji su prepoznali naš cilj i smjer razvoja, objašnjava Kovačević.
Prestižni popis od top 100 održivih destinacija svijeta sastavlja međunarodna zaklada koja okuplja pozitivne primjere prakse iz turističke branše, a koji služe kao primjeri drugim destinacijama kako razvijati svoju destinaciju u skladu s održivim razvojem.
- Mi smo svoju priču temeljili na ulozi lokalnih proizvoda u razvoju turizma. Fokusirali smo se na sustav 'Lika quality' – sustav certificiranja lokalnih ličkih proizvoda. Radi se o sustavu u kojem se nalazi više od 150 proizvoda, a svi su proizvedeni lokalno i u skladu sa zakonskim propisima. Naša najveća snaga je u tome što smo okupili male, lokalne proizvođače, i krenuli s njima u jednu veliku priču brendiranja i pozicioniranja destinacije koja je u širim krugovima zapravo još uvijek neprepoznata, istaknula je Kovačević.
Hrana, piće, suveniri, kozmetika
Među proizvodima koji predstavljaju Liku su hrana, piće, suveniri i kozmetika, a neki od njih poput ličke janjetine, krumpira i ličke kape, zaštićeni su i na europskoj razini. Prostora za inovativnost uvijek ima, a prijedlozi za proizvode se rado prihvaćaju, kaže Kovačević. No, nekolicina proizvoda se ipak odbija ako proizvod nije proizveden lokalno, ili u skladu sa zakonskim propisima. Jedan od najvećih izazova s kojim se suočavaju je činjenica da je Lika mnogima još uvijek usputna destinacija.
Lika - 12% teritorija RH, a svega 3% turističkih dolazaka i noćenja
Lika je destinacija koja obuhvaća čak 12 posto hrvatskog teritorija, ali je evidentirano tek nešto više od 3 posto dolazaka i noćenja svih hrvatskih turista, kazala je Kovačević.
- U Lici su razvijene dvije mikrolokacije - oko nacionalnih parkova i u priobalnom dijelu. Ostatak Like je još uvijek nedovoljno turistički razvijen. Radimo na povezivanju turističke ponude, na educiranju ljudi koji otvaraju hvalevrijedne atrakcije i sadržaje, kako bi Lika postala prepoznata turistička destinacija u kojoj bi se turisti zadržavali više od prosječnia dva noćenja. U Lici već postoje smještaji poput hotela, kuća i koliba među kojima svaki turist može naći ono što mu odgovara. Ono za što je zadužen "Klaster Lika Destination" je povezivanje i stvaranje kvalitetne turističke ponude.
Za 10 godina - Lika globalno prepoznata i poželjna turistička destinacija
I za vrijeme "lockdowna", ali i poslije, organizirali su edukacije s partnerima, kako bi bolje razvili svoj proizvod i uslugu, a samim time i ponudu Like kao turističke destinacije. Za 10 godina kaže kako vide Liku kao globalno prepoznatu i poželjnu turističku destinaciju s razvijenim održivim obiteljskim gospodarstvima u kojoj će svaki turist pronaći nešto za sebe, a lokalno stanovništvo od toga imati koristi.
- Radi se o najrjeđe naseljenoj regiji, ali treba naglasiti da postoji mnogo potencijala koji se mogu iskoristiti za održivi razvoj, kazala je Kovačević.
Činjenica je da Lika ima staro stanovništvo, a Kovačević smatra kako ne postoji univerzalno rješenje kojim bi se moglo privući mlađe stanovništvo.
- Svjesni smo da se od lijepe prirode ne živi i da ljudi idu za poslom. Ne nudimo instant rješenje, ali otvaramo vidike ljudima kako se baviti bilo kojim segmentom turizma, kako ostati u Lici i živjeti u ovako ugodnom okruženju, istaknula je Kovačević te dodaje da će nastaviti sa sustavom "Lika Quality" kroz brojne projekte te s mjerenjem indikatora održivosti.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora