Početkom mjeseca zagrebačka Vlaška ulica zatvorena je za promet, a proširenje pješačkih zona planira se za još neke dijelove centra grada. Prva na red mogla bi doći Masarykova ulica i to testnim zatvaranjem u povodu tjedna mobilnosti u rujnu.
30.06.2022.
16:22
Autor: Mateja Ribičić/Regionalni dnevnik/IMS/M.Š./HRT
Početkom mjeseca zagrebačka Vlaška ulica zatvorena je za promet, a proširenje pješačkih zona planira se za još neke dijelove centra grada. Prva na red mogla bi doći Masarykova ulica i to testnim zatvaranjem u povodu tjedna mobilnosti u rujnu.
Ono što je prije šest godina bila samo simulacija, moglo bi postati trajno rješenje. Planira se pretvaranje Masarykove ulice u pješačku zonu.
- Istočnog dijela Masarykove ulice, dakle tamo od spomenika Tesli do Gundulićeve, što je jednostavnije zatvaranje. Naručili smo i prometnu studiju, Prometnog fakulteta, koja će pokazati što se događa s prometom I njegovom redistribucijom kada se taj dio zatvori, rekao je zamjenik gradonačelnika Zagreba Luka Korlaet.
A potporu imaju iz gradske četvrti Donji grad.
- Smanjuje se buka u Donjem gradu na taj način i između ostaloga ukazujemo ljudima da transport automobilima nije jedina mogućnost koja je potrebna da biste se u gradu prevezli. Da se može koristitI druge načine prijevoza, od javnog prijevoza, bicikala i između ostalog pješačenja, ističe predsjednik Vijeća gradske četvrti Donji grad Robert Faber.
Uvođenjem pješačkih zona poboljšava se i kvaliteta zraka i zato predlažu zabranu prometa u još nekim ulicama.
- Ono što zovemo mala Martićeva isto tražimo da se pretvori u pješačku zonu, dodaje Faber.
Uvođenjem pješačkih zona građani pozdravljaju, ali uz neke uvjete.
- Načelno da ako to ne ugrožava promet negdje drugdje u gradu, ako ne napravi negdje drugdje zastoj, ističe Majda.
- Onaj komad tamo stare Vlaške mi izgleda otužno. Mislim možda će se nešto napraviti po tom pitanju, ali uglavnom trebalo bi sad u te pješačke zone utrpati sadržaja, kaže Sarađen.
I Sindikat biciklista podupire pretvaranje Massarykove u pješačku zonu.
- Samo s napomenom da se ne pretvori u Teslinu kao što je danas, da se zatvori terasama i da i dalje bude diskretno proguran motorizirani promet, govori Krešimir Vukšić iz Sindikata biciklista.
Ako se pretvori u pozitivno rješenje, Zagreb bi spajanjem pješačkih zona dobio novu promenadu - od HNK do Zrinjevca.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora