Održana humanitarna 16. Dubrovačka trpeza, Stradun prepun turista

19.10.2025.

Zadnja izmjena 20:12

Autor: Ivana Brailo Drnas/V.G./P.F./Dnevnik/HRT/Hina

Vrhunac Good Food Festivala i kraj glavnog dijela turističke sezone na jugu tradicionalno su obilježeni "Dubrovačkom trpezom". Na stolovima duž cijelog Straduna svoja su jela, vina i proizvode 16. godinu zaredom izložili brojni dubrovački hotelijeri, ugostitelji i OPG-ovi, a sve to s humanitarnom namjenom.

Na šesnaestom izdanju predstavio se dosad najveći broj izlagača, njih 65, od dubrovačkih hotela i ugostiteljskih objekata do Turističko-ugostiteljske škole Dubrovnik, slastičara, pekara i vinara.

- Stvarno smo sretni zbog tolikog odaziva. Sezona se nastavlja. Jako puno ulažemo u produljenje sezone na studeni i prosinac. Ovo je pravi trenutak da se zahvalimo našim sugrađanima na još jednoj uspješnoj turističkoj sezoni, rekla je gradska pročelnica za kulturu, baštinu i turizam Julijana Antić Brautović.

Svoj su doprinos dale i nove generacije kuhara i ugostitelja, a trpeza je bila duga oko 200 metara - preko cijelog Straduna.

Goste iz svih krajeva svijeta Trpeza je iznenadila - i oduševila.

Školjke, riba, meso, neobične slastice, tradicionalna jela - na Stradunu je danas svatko mogao pronaći nešto po svom ukusu.

Galerija
Dubrovačka trpeza, Foto:  Bozo Radic /CROPIX
Dubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIXDubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIXDubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIXDubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIXDubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIXDubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIXDubrovačka trpeza, Foto: Bozo Radic/CROPIX

Tanjur delicija na Dubrovačkoj trpezi prodavao se za osam eura, a čaša vina za četiri eura. Prihod humanitarne akcije bio je namijenjen Udruzi za savjetovanje, edukaciju i pomoć roditeljima djece s posebnim potrebama Poseban prijatelj.  Prikupljeno je više od 20.500 eura za udrugu.

- Planiramo kupiti novo vozilo, jer ono koje trenutno koristimo nam je donirao UNICEF još 2012. godine. Želimo omogućiti sigurnu vožnju djeci s teškoćama koja idu u vrtić, školu ili rehabilitaciju. Pomažemo obiteljima, a najčešće su to samohrane majke ili jednoroditeljske obitelji s djecom iz autističkog spektra. Imali smo uspješnu godinu. Provodimo četrnaest projekata i zaposlili nove djelatnike. Imamo i inovativni projekt 'Odmor od skrbi' koji se pokazao jako koristan roditeljima njegovateljima, izjavila je predsjednica udruge Dženita Lazarević.

U prigodnom programu ispred crkve sv. Vlaha nastupila je klapa Ragusa.

Organizatori Dubrovačke trpeze su Grad Dubrovnik, Turistička zajednica grada Dubrovnika, Dubrovačko-neretvanska županija, Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Dubrovnik, Obrtnička komora Dubrovačko neretvanske županije, Ceh ugostitelja te Turističko-ugostiteljska škola Dubrovnik.

Turistička sezona u Dubrovniku još traje


Turistička sezona na krajnjem jugu još traje, to se najbolje vidi po Stradunu koji je pun. U središnji Dnevnik HTV-a uživo se iz Dubrovnika javila novinarka Ivana Brailo Drnas.

- U ovom razdoblju u gradu se nalazi otprilike 15.000 gostiju, što je za 10% bolje nego u istom lanjskom razdoblju, rekla je.

Razgovarala je s direktorom TZ-a grada Dubrovnika Mirom Draškovićem koji je otkrio je li turistička sezona uspješna.

- Prema našim kriterijima turistička sezona je uspješna. Mi pratimo podatke koje dobijemo iz e-visitora, a to su prijave gostiju. Fizički pokazatelji su odlični, isto tako i financijski, mi smo u planu., rekao je.

Naveo je kako su razgovarali s više ugostitelja i hotelijera.

- Više čuju oni koji su nezadovoljni nego oni koji su zadovoljni jer cijeli niz ugostitelja nam je rekao da su zadovoljni kako su radili. Tako da se jednostavno treba prilagođavati, turizam je živo tijelo i treba se prilagođavati situaciji kakva je, istaknuo je Drašković.

Prizori na Stradunu su skoro pa ljetni jer je velik broj turista i dalje u gradu. Planovi su dobri i za nadolazeću zimu, više ugostiteljskih objekata će odlukom grada biti otvoreno, zimskih letova je više.

- Nadamo se jednoj dobroj zimi i sličnoj lanjskoj godini, malo boljoj jer je letova nešto više. Sve radimo da bi se to ostvarilo. Mi inače već cijeli niz godina zaista puno više promotivnih aktivnosti radimo za zimski period i za posezonu i predsezonu. Ljeto uopće više ne reklamiramo jer to ne smatramo potrebnim, kazao je Drašković.

Komentirajući cilj da sezona bude cijelogodišnja i kako je to na dohvat ruke, Drašković je rekao kako sve rade da to i bude.

- Kroz cijeli studeni imamo cijeli niz programa, festivala, imamo festival svjetlosti, imamo krasan jazz outbreak, festival u suradnji s Montereyjom u Kaliforniji, a nakon toga već dolazi advent. Nadamo se najboljem, naglasio je Drašković.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!