Nacionalna kampanja "Poslušaj glas prirode"

08.06.2022.

16:48

Autor: Magdalena Šipić

Nacionalna kampanja "Poslušaj glas prirode"

Nacionalna kampanja "Poslušaj glas prirode"

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Nacionalna kampanja "Poslušaj glas prirode" krenula je prigodno, na Svjetski dan mora i oceana. Provodi se u sklopu europskog projekta. Njome se želi potaknuti pozitivna promjena stavova i navika stanovništva u svrhu zaštite prirode i očuvanja bioraznolikosti, a počela je - u Splitu.

Ugroženi nisu, ali blavor i zmajur od ljudske ruke često stradavaju. Iz straha, ali i neznanja.

- Tamo gdje blavor obitava ljudi cijene njegovu važnost jer se hrani zmijama, a zmajur je vrlo korisna zmija jer se hrani miševima, objasnio je Stjepan Mekinić, biolog u Javnoj ustanovi "More i krš" u Splitu.

Zato ih ne valja uznemiravati. I ne samo njih. Bioraznolikost sve je važnija, a zaštita - sve snažnija.

- Zaštićena područja su proglašavana desetljećima unatrag i tada nisu kriteriji bili kao danas. Sve novo što radimo - to je sve vrijednije i sve se više otkriva, istaknuo je Gvido Piasevoli, stručni voditelj u Javnoj ustanovi "More i krš" u Splitu.

Od kopnenih i špiljskih do slatkovodnih i morskih ekosustava.

- Ljudi su sve osvješteniji, bar se nadam, i ne samo u Splitsko-dalmatinskoj nego u svim priobalnim županijama da otpad ne smije dospjeti u more koje čini 70% planeta Zemlje, rekla je Tihana Arapović, edukatorica Udruge "Sunce", Split.

Stoga je pozitivna promjena stavova i navika stanovništva nikad važnija.

- Cilj je dospjeti do svakog stanovnice i stanovnika Hrvatske i potaknuti ih da zaista poslušaju bilo prirode te motivirati da daju svoj osobni doprinos, smatra Aljoša Duplić, ravnatelj Zavoda za zaštitu okoliša i prirode Ministarstvao gospodarstva i održivog razvoja.

I to - već od malih nogu.

- Ne bacati smeće i čuvati životinje, rekla je djevojčica Lući iz Splita.

- I da budemo sretni u prirodi, dodao je dječak Bruno iz Splita.

A njezin "glas", nakon Splita, slušat će se diljem Lijepe Naše. I to - cijelu godinu. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja te Javne ustanove i udruge za zaštitu prirode pripremili su niz aktivnosti, a 85% novca za provedbu projekta osigurano je u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!