Kroz Kumrovec vlak ne prolazi već 24 godine. Željeznička pruga je zatvorena. Iako je bilo mnogo lokalnih inicijativa da se ona obnovi, problem su bili definicija hrvatsko-slovenske granice po kojoj prolazi i Šengenski režim. No, čini se da se stvari napokon pokreću s mrtve točke.
Pune 24 godine prošle su otkako je vlak vozio kroz Kumrovec. Pruga se gotovo i ne vidi, a na željezničkoj je postaji vrijeme stalo.
Stanovnici Kumrovca itekako pamte vrijeme kada su u Zagreb mogli vlakom. Predstavnici općina i gradova s obje strane Sutle slažu se - prugu treba obnoviti.
- Imamo jako lošu demografsku sliku i sve više ljudi odlazi iz našeg kraja jer veliki je problem javni prijevoz, naglasio je Robert Šplajt, načelnik Općine Kumrovec.
- Imamo ekonomske i turističke razloge. Dnevni gosti dolaze k nama, a mi idemo u Zagreb. Uglavnom, krajevi koji su povezani željeznicom razvijaju se u svim područjima, rekao je Peter Misja, župan Občine Podčetrtek, Slovenija.
U čemu je onda problem?
- Pruga na više mjesta prelazi granicu. Problem je to što imamo dijelove pruge koji su hrvatski pa slovenski, pa hrvatski i tako dalje. A pruga bi trebala imati jednog upravitelja, objasnio je Igor Prinčić, predstavnik Ministarstva za infrastrukturu Republike Slovenije.
O revitalizaciji pruge održano je mnogo sastanaka. Ovog puta, iz slovenskog Podčetrtka, stižu dobre vijesti.
- Natječaj za izradu dokumentacije Savski Marof - državna granica, do kraja mjeseca će ta dokumentacija izaći. Nakon toga pristupit ćemo izradi idejnog projekta i glavnog projekta, istaknuo je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
No, povratak vlakova na kumrovečku prugu neće se dogoditi preko noći, jer prugu nakon 24 godine treba graditi iznova, a i tek treba utvrditi trasu. Najoptimističniji spominju 2030. godinu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!