17:47 / 14.05.2022.

Autor: Sanja Smiljanić Grubišić/V.K./Potrošački kod/HRT

Borba s autokućom, popravljanje novog automobila do iznemoglosti

Miroslav Žarković

Miroslav Žarković

Foto: Potrošački kod / HRT

Posljednje desetljeće razloga za povlačenje pojedinih modela automobila u servise i na doradu bilo je mnogo. Proizvođači problematične modele odmah povlače u servise i obavještavaju kupce. No ima i slučajeva da sam kupac upozorava na problem jer smatra da vozilo ima materijalni nedostatak. Imate li zbog toga pravo na drugo vozilo?

Na tržištu nedostaje novih automobila, a sve se više kupuju rabljeni, koji su sve skuplji. Takva situacija mogla bi potrajati još najmanje godinu dana. Stoga su oni koji su uspjeli kupiti novi automobil koji su željeli - pravi sretnici. No to se ne bi moglo reći i za Miroslava Žarkovića koji ne uživa u vožnji u novom automobilu.

Renault Megan Grand tour bio je izbor Miroslavu Žarkoviću. Dobro je odvagao odnos cijene i kvalitete i zaključio da je ovaj automobil dobar izbor za potrebe njegove obitelji. Kupio ga je u ovlaštenoj autokući u Sisku uz jamstvo od 5 godina. A onda je nakon nakon 7 i pol tisuća prijeđenih kilometara čuo lupanje u prednjem dijelu vozila.

- Lupanje se čuje prilikom prebacivanja iz jedne u drugu brzinu, najviše iz prve u drugu. Čuje se prilikom prelaska preko ležećih policajaca, neravnina na cesti. Zna lupati čak i kad vozite na autoputu. Recimo kad vozite 100 na sat, pa kad oduzmete gas zbog uvjeta na cesti, kaže Miroslav.

U autokući Cindrić utvrdili su da je riječ o kvaru na zamašnjaku, nakon popravka opet se čulo lupanje pa su serviseri promijenili lijevu poluosovinu. No pri vožnji lupanje se i dalje čulo pa je naš sugovornik upućen u drugi servis po drugo mišljenje.

Mijenjanje poluosovina - tri puta

Miroslav je zatim o svom trošku kontaktirao autokuću Baotić. Oni su, kaže - utvrdili kvar na desnoj poluosovini. Naručili su desnu poluosovinu i zamijenili je. Na probnoj vožnji nije se čulo ništa, kaže. Međutim, nakon idućih 7,5 - 8 tusuća kilometara lupanje je opet počelo. Promijenjena je opet i lijeva poluosovina - međutim isti kvar se čuje odmah na probnoj vožnji.

Servis mu opet drugi put ugrađuje nove dijelove u lijevoj i desnoj poluosovini. Lupanje pri vožnji i dalje ne prestaje. Generalni zastupnik za Renault daje uputu serviserima da po treći put zamijene poluosovine.

- Zamjenjuju lijevi ležaj. Odrađujem probnu vožnju. Voditelj servisa tvrdi da se ne čuje ništa, ja tvrdim da se čuje. Govorim mu da na radnom nalogu napiše moju izjavu da nisam suglasan da je automobil popravljen, a on i dalje tvrdi da se ne čuje ništa, prepričava Miroslav.

Odgovor Renault Nissan Hrvatske

Ovlašteni zastupnik za Renault o kvaru, zamjeni dijelova i servisu spornog Renaulta Megana kaže:

" (...) Vozilo je do sada pregledano u dva servisa te je u svrhu dovođenja vozila u stanje optimalnog načina rada zamijenjen: zamašnjak , 6 poluosovina te lijeva i desna glavčina kotača. Stranka tvrdi da nakon svakog popravka zvuk navodno nestane ili se smanji pa se zatim kasnije opet vrati. Nakon pregleda automobila obavljenog 27. travnja 2022. u Autokući Baotić u Zagrebu, u prisutnosti voditelja servisa i ovlaštenog mehaničara, tehnički ekspert tvrtke Renault Nissan Hrvatska ustanovio je tijekom probne vožnje da se ne čuje nikakav zvuk. Važno je napomenuti da je probna vožnja obavljena u potpunoj tišini, s isključenim radiom i ventilacijom te sa zatvorenim prozorima (...)."

Teško do pravde i sudskim putem


Sudski vještak za sigurnost prometa ističe da autoidustrija brzo izbacune nove modele vozila, često su kratki rokovi za testiranje pa se događaju neočekivani kvarovi i opozivi novih automobila.

- Novi automobili su velikoserijski, puni elektronike, žica i dijelova od plastike. Jednostavno, kod te velike serijske proizvodnje vrlo često dolazi do tvorničkih grešak. Upravo zato imamo garanciju i rok unutar kojega oni to popravljaju. A nakon toga garantnog roka teško je naći pravdu i sudskim sporom - dobiti novi auto ili da se vlasnik sudskim putem obešteti, kaže sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec.

Popravljanje do iznemoglosti

Miroslav Žarković kupio je automobil pod jamstvom pet godina. Sve dosadašnje popravke nije trebao plaćati, no pita se što učiniti poslije. U potrošačkoj udruzi savjetuju mu još jedno neovisno vještačenje.

- U roku od dvije godine se može reklamirati materijalni nedosatak. Međutim, problem je u tome što naši trgovci samo upućuju na servise. Popravlja se do iznemoglosti, sve dok se ne dokaže da je to nuporabljivo. Radi se o skupom automobilu, mladom čovjeku koji je računao na to da je dugoročno riješio problem. Međutim tek tad je zapao u probleme, kaže Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Sad već poprilično umoran od čestih odlazaka u servis i obećanja da će ovaj put sve biti riješeno, Miroslav Žarković ponavlja da kvar još nije otklonjen. Tvrdi da mu je tehnički ekspert iz Renaulta rekao kako je normalno da se lupanje čuje, a utvrdili su da se lupanje čuje i na dizalici.

- Ja izvješće još nisam dobio, čekam oko tjedan dana nakon posjete tehničkog eksperta. Međutim, ovo sve mi je previše - ovo prelazi svaku granicu, kaže. Iz Renault Nissana Hrvatska poručuju - zvuk je normalan.

" (...) Iz svih provedenih izvida i testiranja zaključeno je kako je zvuk koji se čuje iz transmisije normalan, vrlo je niskog intenziteta te se javlja isključivo u specifičnim uvjetima, u specifičnom načinu vožnje stoga nema temelja za bilo kakve daljnje popravke odnosno zamjenu dijelova (...)."

Naš sugovornik ističe da je servisu dao gotovo tri godine vremena da otkloni kvar. Smatra da mu generalni zastupnik za Renault mora omogućiti druge opcije poput povrata novca ili zamjene za drugi model novog automobila, samo da je tehnički ispravan.

- Osjećam se jako prevarenim. Nije to mali iznos. To je dosta veliki iznos, naročito za naše prilike. Ja i supruga smo se mučili i odvajali da bi kupili novi auto kako bi obitelj bila sigurna na cesti. Pisao sam prigovor za Cindrić Sisak, da mi se vozilo popravi u razumnom roku. Mislim da je razumni rok od dvije godine davno premašen i tražim da mi se vrati novac ili dade drugo auto. Pristao bih da mi se da i Daccia, samo da je ispravno. Ako oni uzmu vozilo iz salona i ono bude lupalo, priznat ću da je takvo što normalno. Ali sumnjam, kaže Miroslav.

Ako uskoro ne pronađu zajedničko rješenje za ovaj problem s generalnim zastupnikom za Renault, Miroslav Žarković namjerava pokrenuti sudski spor.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!