Hrvatsko tržište online media oglašavanja, prema posljednjem istraživanju, raste, a na europskoj karti zauzima sve bolju poziciju. Prema statistici, ova će godina za oglašavanje biti još bolja jer se očekuje rast od 12 posto. Zarada se već mjeri u tisućama eura, a hrvatski kreatori sadržaja na dvije najveće društvene mreže, TikToku i Instagramu, trebali bi zaraditi i 60 posto više u odnosu na 2022.
Oni su Jelena Perić i Ismael Iso, pravim imenom Ismael Hadžić, najpopularniji tiktoker i instainfluencerica. Za starije generacije - oni su kreatori sadržaja na društvenim mrežama. Profile im prati gotovo milijun ljudi dnevno. Mladima su uzor, a za prodavače proizvoda - toliko željena investicija koja donosi enormnu zaradu.
- To je novi posao novog doba marketing kao takav, svidjelo se to ljudima ili ne, mislim da svi mi većinom svi moji kolege i ja imamo firme plaćamo državi poreze prireze sve ulazi u državni proračun ništa nije ilegalno, govori Jelena Perić, kreatorica sadržaja na društvenoj mreži Instagram.
- Ja sam još prije godinu dana primijetio da se klijenti prebacuju dosta na TikTok i podržavam to mislim da je puno bolji organski reach na njemu i da su puno bolji rezultati, rekao je Ismael Hadžić, kreator sadržaja na društvenoj mreži Tik Tok.
Svjesni svog utjecaja a samim time i odgovornosti moraju pažljivo birati kakav video ili sliku će objaviti.
- Prije nego objavim ili snimim video razmislim dali bi ja svojem djetetu dao da pogleda taj video i da li bi iz tog videa nešto krivo naučio, ako se pojavi i jedan posto sumnje ne objavljujem ga, ističe Ismael.
Koliko su moćni govori podatak da je svaki treći član generacije mladih koja se naziva GenZ barem jednom kupio nešto zato što je taj proizvod ili uslugu preporučio upravo influencer. Zarada im se zato povećava iz godine u godinu, a naše online tržište penje se i na europskoj ljestvici.
- Mi jesmo u nekoj zlatnoj sredini, dakle nismo kao najrazvijenija tržišta, ali nismo ni najnerazvijenija tržišta barem u nečem što se tiče on line oglašavanja vrlo, vrlo dobro stojimo, rekao je Vjekoslav Srednoselec, član radne skupine za IAB Croatia Online Media AdEx i šef odjela Dentsu.
- Ono što mogu reći je da veliki dio tih influencera barem onih koji konstantno surađuju s brendovima su u top 10 naj plaćenijih ljudi u Hrvatskoj, naglašava.
- Jako se može lijepo živjeti, ja neću nikoga lagati, to je lijep posao, ali to je naporan posao. Prije svega znam da je to teško ljudima prihvatiti, ali mi smo od jutra do navečer u kreativi, naglašava Jelena Perić, kreatorica sadržaja na društvenoj mreži Instagram.
A ta kreativnost diktira trendove i našu svakodnevicu. Oni su moćan alat za koji se otimaju brojni brendovi diljem svijeta - na iznimno dinamičnom tržištu - koje neprestano raste.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!