Testiranje rakija
Foto: Regionalni dnevnik / HTV
Uzorci najboljih rakija, likera i vinjaka iz cijele Hrvatske vrednovali su se 17. put u osječkoj Županijskoj komori. Za razliku od ranijih godina, kada su uzorke za ocjenjivanje mogli poslati i mali proizvođači alkoholnih pića, ovaj su put pravo sudjelovanja imali samo oni registrirani.
Rakije su oduvijek bile tražen proizvod, pa su mnogi voćari pokrenuli vlastite destilerije i dodatne pogone za preradu voća kako bi zbrinuli tržišne viškove i proširili ponudu.
- Proizvodnja jakih alkoholnih pića ili naših voćnih rakija je, zapravo, na neki način i logičan slijed kako povećati prihode od tog domaćeg voća, kaže Igor Mikulć iz Županijske komore Osijek.
Na nacionalno senzoričko ocjenjivanje jakih alkoholnih pića pristiglo je 126 uzoraka, a kušači uz disciplinu i osjetljivo nepce moraju imati i dobro oko.
Ocjenjuju se rakije, kaže Antonija Šarić s osječkog Prehrambeno-tehnološog fakulteta prema tzv. DLG metodi. Ocjenjuju se boja, bistroća, miris i okus, to se množi s faktorom važnosti. Ako okus ima najveći faktor važnosti, množi se s brojem 9. Najmanji su boja i bistroća, jer su to stvari koje se mogu doraditi i varirati, dodaje.
Zadržati objektivnost u vrednovanju za kušače je poseban izazov zna li se da su na ocjenjivanje pristigli i uzorci likera, apsinta, ali i egzotike poput rakije od piva.
Rakije spremne za ocjenjivanje
Foto: Regionalni dnevnik / HTV
Rakija od piva
- Rakija od piva ima jednu specifičnost s obzirom na gorke supstance, pa ćemo vidjeti. Moguće je da je to samo inovacija, tehnološka inovacija i moguće je neće biti prihvaćena od potrošača, objasnio je prof. Borislav Miličević, s fakulteta u Osijeku.
Kako god tržište prihvatilo rakiju od piva, spoznaja da su u Osijek stigli uzorci likera, ginova, vinjaka i apsintha svjedoči o tome da proizvođači brzo hvataju korak s novim svjetskim trendovima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!