Turopoljski tartufi nisu mit, prepuna ih je povijesna šuma

11.10.2022.

20:03

Autor: Dinko Kreštalica/Dnevnik HTV-a/IMS/HRT

Turopoljski tartufi

Turopoljski tartufi

Foto: HTV / HRT

Sve donedavno turopoljski tartufi bili su neka vrsta urbanog mita, mnogi su sumnjali da ondje uopće postoje. No, tartufa ima, posebice crnog. U staru šumu hrasta lužnjaka u Turopoljskom lugu u potragu za njima krenule su i poznate britanske influencerice, sve u svrhu nove turističke promidžbe toga kraja.


Iako su zbog izražene suše malo sitniji, tartufa u povijesnoj Turopoljskoj šumi itekako ima.

Tuber macrosporum, to je crni jesenski tartuf i specifičan za ovaj kraj.

O tartufima u Turopolju kruže priče posljednje tri godine, a Petar, jedan od trojice ovdašnjih tartufara, u potragu za njima krenuo je prije više od pet. 

- U hrastovoj šumi ima vlage zbog rijeke Odre, dosta slično je stanište kao i u Istri. Došao sam sam do zaključka da tu mora biti tartufa, kaže Petar Alebić, tartufar iz Velike Gorice.

Pokazao je to i britanskim influensericama, pa će tako za turopoljske tartufe saznati više od milijun i 100 tisuća njihovih pratitelja.

- Nisam znala da ih je tako teško pronaći i da ih psi nanjuše prije nego što se vade, kazala Elisha Brock.

- Ovo je uistinu lijepo iskustvo. Nadam se da ćemo ga poslije moći pojesti za ručak, kaže Ruby Peng.

Naravno da su ga kušale. Turopoljski je tartuf cijenom povoljniji od istarskog, a po kvaliteti potpuno su jednaki.

- To je tartuf stvarno jako dobre kvalitete, pogotovo ovaj sad jesenski, za razliku, recimo, od ljetnog koji obiluje mirisom. Može se reći da je njegov miris u rangu bjelog tartufa koji je najkvalitetniji tartuf, rekao je Bruno Ceronja, ugostitelj iz Velike Gorica.

- Po kvaliteti, po količinama, po šarolikosti okusa je turopoljski lug, ovaj kraj uz bok Istri, rekao je Juraj Odrčić, župan Plemenite Opčine Turopoljske.

Uz turopoljsku svinju, sada i crni tartuf nadopunjuje gastronomsku priču ovoga kraja, sve je prepušteno mašti kuhara kako to spojiti.

- Ovo će promijeniti jednu sliku, jednu razliku, jer dobivamo ipak jednu ciljanu skupinu mladih potrošača koji će prepoznati kvalitetu butik-destinacije, s autentičnom ponudom, drugačijim stilom i bez masovnog turizma, kazala Ivana Alilović, direktorica TZ-a Zagrebačke županije.

Tartuf ima velik potencijal i može biti zamašnjak u turističkom razvoju Turopolja.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!