Rijeka je ovih dana u znaku Fiumanke - jedriličarske regate i brojnih popratnih programa. To je samo djelić ponude kojom grad na Rječini privlači turiste. A turistički rezultati sve su bolji - nakon pandemijske krize u riječku luku ponovno stižu kruzeri, pune se hoteli i privatni smještaj. Antonija Kardum iz Turističke zajednice grada Rijeke u Studiju 4 opisala je bogat turistički program Rijeke.
Tradicionalna manifestacija
- Fiumanka se tradicionalno održava drugi vikend u lipnju kao uvod u dane svetog Vida. Raznovrsna programom, održava se i na moru i na kopnu, ali je svakako za sve generacije. Fiumanka je već tradicionalna manifestacija koja je doprinijela imidžu Rijeke, kako u nautičkom turizmu, tako je i bolje pozicionirala Rijeku na turističkoj karti svijeta. Jedan dio programa je već završio, a ostatak programa nas očekuje u naredna tri dana, najavila je Kardum.
Opisala je i regatu koja će se održati u subotu.
- Isplovila je već i studentska regata, a imamo i papirnatu regatu, ali svi se uvijek vesele glavnoj regati koja počinje sutra u 12 sati čime počinje pravi šušur u riječkoj luci.Bit će više stotina jedrilica, ali bit će i medijska regata, gdje se pridružuju brojne lokalne i regionalne medijske kuće. Na kopnu nas očekuje gastro Fiumanka, na kojoj će se moći kušati riblji i mesni specijaliteti, ali bit će i glazbe i sajam kućne radinosti, pojasnila je Kardum.
Dolasci kruzera u Rijeku
Prvi kruzeri počeli su pristizati u riječku luku.
- Nakon završetka pandemije krenuli smo punim jedrima naprijed, pa je prošla godina bila rekordna turistička godina, a imali smo više od 40 000 putnika koji su došli brodom za kružna putovanja. Ove godine su već tri kruzera uplovila u riječku luku, a zadnji dolazi u prosincu što je izvrsna najava podsezone.
Riječke gastronomske luke
Riječke gastronomske luke projekt je u kojem sudjeluju mnogi ugostitelji, priprema se niz kulturnih i zabavnih sadržaja.
- Projekt je pokrenut 2022. godine kojim se željelo marketinški ujediniti gastro ponudu Rijeke i napraviti od Rijeke imidž gastro grada, da kada gost dođe u Rijeku može izabrati svoju luku i gastro ponudu prema svojim preferencijama. Ove godine se broj ugostitelja u odnosu na prošlu godinu udvostručio, tako da ove godine imamo 10 gastronomskih luka. U ovom trenutku 36 ugostiteljskih objekata je označeno s 55 oznaka riječke gastronomske luke, pojasnila je Kardum.
Odlični dosadašnji turistički rezultati
Prošla godina je bila rekordna turistička za grad Rijeku, ali i ove godine očekujemo da će biti rekordna. U prvih 5 mjeseci imamo 42% više dolazaka i 29% više noćenja u odnosu na isti period prošle godine. U prva 4 mjeseca se Rijeka pozicionirala na 10 mjesto po ukupnom turističkom prometu, a tu su gosti iz Njemačke, Mađarske, Austrije, Slovenije, ali bilježimo i porast gostiju iz SAD-a, opisala je odlične rezultate Kardum.
Turisti se sve više zadržavaju u Rijeci.
- Možemo s ponosom istaknuti kako postajemo odredište u Hrvatskoj koje se pretvara u cjelogodišnju turističku destinaciju. Imamo izvrsne brojke u predsezoni, zasigurno zbog riječkog karnevala poznatog u cijelom svijetu, a brojni programi u predsezoni doprinose dobroj predsezoni što pomaže mijenjaju percepcije Rijeke kao lučkog grada u grad u kojem turizam ima jako velik udio u gospodarstvu. Idemo prema tome da kroz cijelu godinu imamo jako velik broj domaćih i stranih turista, opisala je Kardum.
Dobra prometna povezanost Rijeke ima veliki faktor u dobrim turističkim rezultatima.
- Osim cestovnim, povezani smo vrlo dobro i brodskim linijama, zračna luka Rijeka je povezana s 14 europskih zemalja, tako da gosti mogu na bilo koji način doći do Rijeke, objasnila je Kardum.
Gradnja ACI-jeve marine
Kardum je objasnila zašto je za grad važna izgradnja ACI marine Rijeka.
- ACI marina je vrlo važan projekt za Rijeku koji će kompletno promijeniti vizuru centra Rijeke. Jučer je potpisan ugovor o koncesiji kojim se planira izgradnja najluksuznije i tehnološki najmodernije marine na cijelom Mediteranu, a otvorit će se 130 radnih mjesta. Rijeka se profilirala posljednjih godina kao nautička destinacija, a ovime će se broj nautičara zasigurno povećati, uvjerena je Kardum.
Budućnost riječkog turizma
Kardum je opisala i turističke planove grada Rijeke.
- Razvijat ćemo se u više smjerova: nautički segment i kruzing, kulturna i turistička baština poput projekta 'Povežimo se baštinom' koji radi na očuvanju baštine grada i nekoliko lokaliteta koji su uključeni. Cilj nam je postati cjelogodišnja turistička destinacija, tako da kroz svako doba godine gosti mogu pronaći nešto za sebe, bilo da je to riječki karneval, riječki advent i ova divna Fijumanka te ostale ljetne manifestacije. Trudit ćemo se da tih manifestacija bude još više i da budu kvalitetno pripremljene i pomno osmišljene, kako bi i sljedeća godina bila rekordna turistička za Rijeku, zaključila je Kardum.