Zbog promjene potrošačkih navika, ali i kupovne moći građana, u problemima su i pojedine tržnice. Na onim riječkima sve je više prostora koja se zatvaraju i propadaju, zbog svoje derutnosti više odbijaju nego li privlače kupce. Upravitelj tržnica najavljuje nova ulaganja, ali kaže, ne može utjecati na interes zakupaca.
Umjesto da obiluju bojama, mirisima, žamorom, riječke tržnice više su prazne nego pune. Na tržnici Brajda aktivne štandove lako je prebrojiti.
- Tuga i jad, pet prodavača i to je to, kaže Kimeta Demirović, prodavačica na tržnici Brajda.
Iako je u obnovu tržnice prije nekoliko godina uloženo tri milijuna kuna, ona i dalje zjapi prazna. U neke kioske otkad su postavljeni nije ušao nijedan zakupac.
A nitko neće ni u natkriveni prostor.
- Evo došlo je do toga da sam ostao sam, svi su pomalo odustali, stari mesari otišli u penziju, ali ja se još borim, rekao je Davor Knežević, mesar na tržnici Brajda.
Štandova i zakupaca najmanje otkad tržnica postoji.
- Planira se izrada idejnog projekta kako bi se uredilo prizemlje tržnice. Mi ćemo i dalje objavljivati javne natječaje, ali svaki subjekt sam će odlučiti hoće li se na taj natječaj i prijaviti, rekla je Dragana Šmitran Babić, glasnogovornica Rijeka plusa.
Ne prijavljuju se zakupci previše ni za prostore na velikoj tržnici u središtu grada. Prizor praznih štandova, praznih unutarnjih prostora, sve češće dočekuje kupce.
U zakupu je samo 55 posto prodajnog prostora.
- Ovo je preživljavanje, trebalo bi se naći rješenje za parking jer parking je najveći problem, ističe Zoran, prodavač na Gradskoj tržnici.
Upravitelj tržnica ima planove za revitalizaciju, ali činjenica je da ovakvom izgledu pridonose i potrošačke navike i kupovna moć građana.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!