19:53 / 29.08.2021.

Autor: Silvana Skočajić/Dnevnik/V.M./HRT

Vratili se turisti, a s njima i izrada suvenira

Licitarska srca

Licitarska srca

Foto: Sanjin Strukić / PIXSELL

Među onima koji žive od turizma, unatoč dobroj sezoni, sporije se oporavljaju obrti koji se bave izradom suvenira. 

Prije pandemije iznimno su dobro radile suvenirnice u gradu Zagrebu, a kakva je trenutna situacija - istražila je ekipa našeg središnjeg Dnevnika:

 Turisti najviše vole kad piše ime grada gdje su oni jer nije suvenir ako ne piše ime grada dakle morate se u nekim stvarima prilagodit bez obzira što je licitar svehrvatski suvenir, kaže Nina Jecić koja se umijećem izrade licitara, koje se nalazi na popisu UNESCO-ve baštine, bavi se već 20 godina .


Zbog koronavirusa posao je stao. Ove godine vratili su se turisti, a s njima i izrada suvenira, ali oporavak je još daleko.


- Sezona je uspješna, to se ne može reći, samo nisu oživjela ta daleka putovanja, malo je nešto Amerikanaca, Azija možemo reći nula, i to je nama teško budući da smo baš vezani za to tržište, kaže vlasnica obrta Licitar Nina Jecić.


Ove sezone Zagrebom uglavnom šetaju Europljani i, baš kao i svi turisti, vole ponijeti uspomenu s putovanja:


- Uvijek tražimo otvarač za boce piva, to je dar za moje roditelje koji imaju kolekciju otvarača sa svih naših putovanja, kaže Thierry iz Nizozemske.


Luisa iz Španjolske traži magnet jer ga je najlakše ponijeti kad putuje zrakoplovom, a nema mnogo mjesta u kovčegu.


Cynthia iz Luksemburga je prvi put sam u Hrvatskoj:


- Kupujem med, džem i maslinovo ulje. To trebamo kupiti u Hrvatskoj, pita se Cynthia.

Luisa iz Španjolske

Luisa iz Španjolske

Foto: Dnevnik / HRT

Prodavači suvenira ipak su zadovoljni:


- Sezona je obzirom na sve te okolnosti koje su se dešavale bila izvrsna. Krajem šestog mjeseca i početkom sedmog osjetili zaista nekakav pomak i frekvenciju ljudi, i toliko ljudi iz različitih zemalja, što Europe, što svijeta, i zaista možemo reći da smo u najmanju ruku sretni, smatra vlasnik suvenirnica u Zagrebu Ivo Pavlović.


Najviše se kupuju maslinovo ulje, proizvodi s tartufima, rakija te vina. Tim se proizvodima u promociji Hrvatske koristi i HTZ.


- To recimo jedna boca vrhunskog bijelog ili crvenog vina naravno svjetski poznate i nagrađena maslinova ulja od Istre do Dalmacije. Uvijek pokušavamo istaknuti i naše nacionalne parkove kroz promociju prirodne baštine i naravno i kulturnu baštinu, kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristian Staničić.


A istraživanja pokazuju da su turisti spremni potrošiti i do 15 posto budžeta na kupnju suvenira.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!