U varaždinskoj povijesnoj jezgri sve je više romobila i bicikala na električni pogon. Ono što je za neke praktično i ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo, za druge je rastući sigurnosni problem. Grad zato namjerava problem brze vožnje riješiti zabranom prometovanja kroz centar i kaznama.
Posljednje vrijeme dostavljači, ali i mladi na električnim biciklima i romobilima vrtoglavog brzinom jure varaždinskim Korzom. Pitanje je vremena kad će doći do teže nesreće, zabrinuto nam kaže Mario Šoštarić koji radi u središtu grada.
- Ja to vidim u gradu svakodnevno, najviše od 14 do 15 sati kad su te dostave. Znam da svi moramo raditi, ali ipak bismo trebali poštovati brzinu i mjesta na kojima se smije voziti, rekao je Varaždinac.
U posljednje dvije godine dvanaest je evidentiranih nesreća koje su uzrokovali vozači romobila, no mnogo je više onih - neprijavljenih. Nerijetko se skidaju limitatori brzina pa ova prijevozna sredstva postaju opasnost za vozače, ali i pješake.
- Riskiraju da se susretnu s kaznom koju može napisati policija, a ta kazna propisana zakonom o sigurnosti prometa na cestama je od 660 eura do 1990 eura. Može je dobiti roditelj, odnosno vlasnik vozila koji takvo vozilo da na upravljanje djetetu za koje bi trebao znati da nema prava upravljati i da ne smije s njime sudjelovati u prometu, pojasnio je Danijel Posavec iz PU varaždinske.
Grad će suludoj vožnji stati na kraj. Kroz pet trgova i jedanaest ulica pješačke zone - prometovanje će biti zabranjeno.
- I baš smo razgovarali s policijom da se poveća i učestalost kontrola u centru grada i da se krene što više kažnjavati upravo takve koji voze većom brzinom od brzine pješaka. Romobili su osobna prijevozna sredstva, nešto drugačija od bicikla. Posebno ćemo ih i definirati u našoj odluci o uređenju prometa na području grada Varaždina, istaknuo je Neven Bosilj, gradonačelnik Varaždina.
Uhvatit će se u koštac i s nerazumnim stanarima koji centrom grada voze kako im se prohtije.
- Imamo kompletnu bazu svih registarskih pločica i automatizmom kažnjavamo sve dostave iza devet sati, sve dostave teže od 7,5 tona će dobivati kazne, ali isto tako neće biti niti moguće da stanari se voze po centru grada kako oni žele. Dakle oni će si trebati izabrati jedan ulaz i izlaz i na taj ulaz ili izlaz koji će vjerojatno biti onaj kojim je najbliže njihovom mjestu će oni to morati koristiti, dodao je Bosilj.
Umjesto kroz jezgru, vozači romobila i bicikala imat će prilike voziti označenim biciklističkim stazama kojih će se još urediti.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!