Zašto je hrvatska željeznica spora?

26.11.2025.

13:28

Autor: B. A./Brže ne može/HRT

Vjerojatno najveća zamjerka hrvatskim vlakovima je - sporost. Slavonskom su prugom vlakovi nekad jurili puno brže, no dotrajala infrastruktura učinila je svoje.

Jedan od razloga sporosti hrvatske željeznice otkrio je strojovođa Darko Kurdija u novoj dokumentarnoj seriji o željeznici "Brže ne može". Jednostavno je - kad pruga ima samo jedan kolosijek, dva se vlaka ne mogu mimoići. Prolaz je moguć jedino u kolodvoru.


- Ja ga čekam dok on prođe, sad ja idem tom jednom trasom, objašnjava dok upravlja vlakom koji se kreće brzinom od ciglih 50 km/h.


Unatoč tome, nekad su brzine bile više. Prva vožnja vlaka bila mu je, kaže, adrenalinska.


- Prije smo išli brzo, 160. Ovdje je bilo 130, kaže Darko.


Bilo je to devedesetih godina.


- Onda poslije, tamo 2000. već je to počelo opadati, dodaje.

Današnja brzina daleko je od, na primjer, japanskih vlakova. Darko bi volio voziti tim brzinama, ali...


- Nama što piše, mi toliko vozimo. Da je 260, mi bi sigurno... Sad bi na satu bilo 260, kaže.

Prvu epizodu "Brže ne može" možete pogledati na platformi HRTi, a nove epizode gledajte utorkom na Prvom programu u 20:15.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!