Kako ustrajati i ostvariti svoje želje i planove

29.01.2022.

15:26

Autor: Zdrav život/HRT

ilustracija

ilustracija

Foto: - / Shutterstock

Početak godine nerijetko je rezerviran za donošenje novih odluka. Obično one nisu dugoročno održive jer preskačemo korake, postavljamo nerealne ciljeve, nemamo dovoljno samopouzdanja i otežavamo njihov razvoj. Otkrivamo kako ustrajati i ostvariti svoje želje i planove. 

Siječanj je za mnoge plodonosan mjesec novih odluka i uvođenja promjena u vlastiti život. Novogodišnje odluke fenomen su prisutan u svim sferama našeg društva.

- Preispitati se i postaviti neki kratkoročni cilj je dobro. Uz neke kratke nagrade, ali ne tako da to stvara dodatno opterećenje. To treba biti nešto što uljepšava život, čini ga više smislenim. Svaki put kad se preispitujemo možemo naći još neki cilj, staviti to u svoj kalendar, ali opet da nas ne zatrpa ili obremeni, savjetuje Matej Sakoman, organizacijski psiholog.

Vodič za za provedbu novogodišnjih i drugih odluka

Poput nerealnih očekivanja i ciljeva koja su teško ostvariva. Izgubiti kilograme, početi vježbati, prestati s ovisnostima – jedne su od najčešćih novogodišnjih odluka. Međutim, važno je donositi odluke koje su važne za nas same, ne našu okolinu i koje su specifične. Kako bi se lakše usmjerili i ostvarili naše ciljeve, naš je sugovornik napravio zanimljiv vodič za uspješne ljude – za provedbu novogodišnjih i drugih odluka.

- Ako mi neku odluku ili nekakav cilj percipiramo kao težak, naravno da ga nećemo pokušati ostvariti, tj. manja je vjerojatnost da ćemo krenuti. Hajdemo stvarno preispitati je li to stvarno tako teško, jer često nije tako teško ako uđemo malo dublje u sebe. Vidimo da nije samo stvar u toj cigareti, u toj hrani, već u ugodnim alternativama. Počnemo razmišljati, postanemo kreativni, onda to postaje zabavno, uzbudljivo (...) prirodno. Tako da upravljanje percepcijom težine uvelike ovisi o tome koliko smo to fokusirano malo produbili, kaže.

Prisjetite se svojih usjpjeha i talenata

Za održivost donesenih odluka vrlo je važno – samopouzdanje, naglašava Sakoman. Ljudi koji imaju nestabilniju sliku o sebi i više su ovisni o percepciji i povratnim informacijama - doslovno trebaju naći nekakav životni cilj koji će im biti uporište i davati im snagu. To su vježbe koje podsjećaju na njihovu vlastitu vrijednost i slično, prisjećanje na sve uspjehe i talente.

Retrospektiva nas može osnažiti, uz brojne druge alate i smjernice na putu do uspjeha.

- Pa jedna od smjernica bi svakako bila naći način kako taj put učiniti ugodnim, kako ga nagraditi. Zatim, podsjetiti se šta mogu izgubiti ako to ne napravim kratkoročno/dugoročno i onda možda najvažnije - pripremiti okolinu da nam bude podrška, naglašava Sakoman.

Želje i ciljeve bitno je zapisati

Odluke ne treba dijeliti javno, ali u trenutku zapreka ili stagnacija prema cilju, razgovor s bliskom osobom može biti dodatna motivacija i potrebna podrška, odnosno socijalna norma. Savjet više – želje i ciljeve bitno je zapisati. Sakoman kaže kako se anksioznost smanjuje čim na vidno polje stavimo nešto što nam vrši pritisak - "Vidim, tu je sve, imam kontrolu!".

Popisivanje odluka, potpora bližnjih, percepcija težine ili lakoće, bitne su stavke prilikom ostvarenja odluka, ali jedan je čimbenik presudan - vjera u sebe.

Koji su moji osjećaji? Je li me strah od neuspjeha? Kako mogu učiniti ugodnim proces od donošenja do ostvarenja odluke? Samo su neka od važnih pitanja koja si moramo postaviti kako bismo mogli težiti uspješnom rezultatu. Odluke su dobre, jer nas motiviraju da budemo sretnije i uspješnije osobe. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!