23:29 / 30.06.2021.

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HTV/E.P.C.

Kampanja „Jer me nosiš“ - maknuti fokus s ljepote

Tara Lučev i Martina Friganović o kampanji "Jer me nosiš"

Tara Lučev i Martina Friganović o kampanji "Jer me nosiš"

Foto: Dobro jutro, Hrvatska/HTV / HRT

Psihologinja Tara Lučev, zajedno sa svojim kolegicama, pokrenula je kampanju „Jer me nosiš“ kojoj je glavni cilj maknuti fokus s ljepote i gledati žensko tijelo kroz sve njegove aspekte, jer tijelo ima mnogo veće i važnije funkcije od estetske na koju smo prečesto usmjereni. Jednostavno, cilj je usmjeriti se na žensko tijelo kao subjekt, a ne objekt. Kampanja je nastala na temelju istraživanja u bolnici, koje je pokazalo da da je 76 posto prvorotkinja nezadovoljno vlastitim tijelom nakon poroda.

- Želimo promatrati svoje tijelo na način da vidimo kroz što nas sve ono vodi u životu,  kroz prve korake, prva zaljubljivanja, prve menstruacije, trudnoću, porod i bolesti. Želimo promijeniti narativ, odnosno usmjeriti se na žensko tijelo kao subjekt, istaknula je mag.  psych. Tara Lučev, u razgovoru putem Skypea za Roditeljski kutak u emisiji Dobro jutro, Hrvatska.  


Visok postotak prvorotkinja koje su nezadovoljne svojim tijelom nakon poroda posebno zabrinjava zbog konteksta u kojem one donose takvo mišljenje o sebi, napominje Tara Lučev.


- Te žene su u posljednjih godinu dana ostale trudne, prošle su pretrage, preglede i anksioznost koja to prati, hormonalne promjene, trudnoću, porod i možda dojenje; i nakon svih tih uspjeha svojeg tijela su i dalje usmjerene na njegovu estetiku, objašnjava i ističe kako smatra da je za to odgovorno društvo koje nas je programiralo da se promatramo kao objekte.


Martina Friganović s portala „Supermame“ smatra kako su za to najviše krivi mediji i društvene mreže. 


- Nitko ne pita jednu novopečenu mamu kako je i kroz što sve ona prolazi, to je najveći problem, nemamo podršku, rekla je.


Portal Supermame nastao je upravo kako bi majkama pružio podršku, te aktivno podržava kampanju „Jer me nosiš“. 


Svaka je mama supermama  


- Super mama nije nužno mama koja sve uspješno balansira, koja ima super tijelo nakon dva carska reza, nego je to mama koja voli svoje dijete najviše što može i pruža mu najviše što može. Za nas je svaka mama super mama, bez obzira na odgojne metode ili na to kako hrani svoje dijete, objašnjava Martina. 


Ističe da je mentalno stanje majki u Hrvatskoj još uvijek tabu tema, a i sama je prošla kroz postporođajnu depresiju.


Tara Lučev kaže kako se žene stoljećima objektivizira te su, s vremenom i same sebe počele gledati kao objekte. 


- Mediji tu rade veliku štetu, pogotovo veliki pritisak stavljaju na javne osobe, koje se onda možda ponašaju na način koji mediji žele i onda nama, 'običnim' ženama, stvaraju pritisak, kao da smo u nekom začaranom krugu nezadovoljstva, kaže. Odgovorni smo, smatra i mi, potrošači medija, jer na neki način nagrađujemo takve članke, objave o tome kako je netko smršavio nagrađujemo svojim 'lajkom', klikom i nekoko dopuštamo da to i dalje  ostaje u javnom prostoru.  


-  Mnoge žene su nakon poroda prepuštene same sebi, većina njih ni ne zna da ima nekih problema, poput primjerice dijastaze (razdvojenost mišića), te se raznim dijetama trude smanjiti trbuh nakon poroda, no problem je sasvim drugi. To je problem - što nemamo podršku, kaže Martina.


A što je s tatama? 


Kad se radi o muževima ili partnerima žena rodilja, tu su standardi malo drugačiji. 


- Kod njih je 'trbuščić' simpatičan, nekad čak i seksi, a kod mame je drukčija priča, kaže Martina i kao primjer daje jedan socijalni eksperiment snimljen u Australiji, gdje su muškarci snimili svoje „pivske trbuhe“ kao trudnički photo session i dobili puno pozitivnih komentara. 


-Da su žene to napravile, to bi bilo sasvim nešto drugo, jer mame su pod velikim povećalom, ističe. Ipak, dodaje, vidimo da žene sve više rade na tome da prihvate svoje tijelo.

Martina Friganović, portal Supermame

Martina Friganović, portal Supermame

Foto: Dobro jutro, Hrvatska/HTV / HRT

Kampanjom „Jer me nosiš“ želi se kolektivno osvijestiti sve žene, ali i djevojčice od rane dobi. 


- Mislim da je jako važno s djevojčicama raditi na tome da nisu toliko usmjerene na estetiku svog tijela. Istraživanja pokazuju da djevojčice predškolske dobi u Americi već znaju biti nezadovoljne svojim tijelom, smatraju se debelima i već u toj dobi odluče ići na dijetu. To su šokantni podaci, kaže Tara. 


Dodaje kako je važno educirati i majke kako da razgovaraju sa svojom djecom o tijelu i usmjeravaju se na njegove vještine.


Martina kaže kako imaju pozitivna iskustva s društvenih mreža i portala „Supermame“, gdje se žene javljaju kako bi pričale o svojim iskustvima. 


- Postale su svjesne onoga što je njihovo tijelo prošlo, što sve može i koliko je čudesno. Uspijevamo proširiti tu poruku sve više i mislim da zaista ima pozitivnih promjena zahvaljujući mamama koje za nas pišu i koje su spremne podijeliti svoje iskustvo, zaključuje.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!