08:42 / 27.07.2021.

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HRT/D.D.

Savjet liječnika: Idealan odmor trebao bi trajati tri, ali ne dulje od 4 tjedna

Mazalin: Idealan odmor trebao bi trajati 3 tjedna

Mazalin: Idealan odmor trebao bi trajati 3 tjedna

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Pokazalo se da je 10-ak dana minimum jer je potrebno nekoliko dana da se opustite i uopće shvatite da ste na odmoru, onda se par dana odmarate i nakon toga pomalo pripremate za posao. Idealno bi bilo 3 tjedna, savjetovao je dr. Milan Mazalin, liječnik obiteljske medicine govoreći o važnosti odmora za tijelo i mentalno zdravlje za HTV-ovu emisiju "Dobro jutro, Hrvatska".

Koliko godišnjeg odmora je idealno da se čovjek odmori, ali ne ulijeni?

Dr. Milan Mazalin kaže kako moramo biti svjesni da poslodavci ne daju naše godišnje odmore zato da bi se radnici odmarali i ne radili ništa, nego zato da bi njihov posao kasnije bio uspješniji. Da bi do toga došlo treba s vremena na vrijeme napuniti baterije i obnoviti energiju.

- Pokazalo se da je 10-ak dana minimum za takvo nešto jer je potrebno nekoliko dana da se opustite i uopće shvatite da ste na odmoru, onda se par dana odmarate i nakon toga pomalo pripremate za posao. Idealno bi bilo 3 tjedna, nije loše ni četiri, međutim zanimljivo je da se pokazalo da godišnji odmori koji traju duže od četiri tjedna nisu preporučljivi jer se ljudi onda požele i ne vratiti na posao, savjetuje dr. Milan Mazalin, liječnik obiteljske medicine.

Preporuke su okvirne, ali 4 tjedna bi trebalo rasporediti tijekom godine, jedan odmor u komadu barem dva do tri tjedna i nekoliko kraćih odmora tijekom godine kako bi se zaposlenici mogli oporaviti i kako bi radni efekti bili najbolji, međutim čini se kako do većine poslodavaca ne dođe taj savjet liječnika, kaže Mazalin.

- Pravi godišnji bi bio da ostavite mobilne telefone i sve načine komunikacije, ovako je to jedan polu-odmor, kaže obiteljski liječnik.

Moderna tehnologija omogućuje da smo prisutni u cijelom svijetu u svakom trenutku pa posao nosimo sa sobom. Dr. Mazalin dodaje kako se radno vrijeme produžuje na skoro pa cijeli dan, što su problemi današnjice koji imaju posljedice po zdravlje.

- Zamka godišnjih odmora je što ih dugo iščekujemo i onda u želji da nadoknadimo sve propušteno ipak malo pretjeramo. Mladi previše tulumare, dođu iscrpljeni i treba im jedan oporavak nakon toga. Stariji nekad pretjeraju s fizičkim aktivnostima kojima se inače ne bave. Fizička aktivnost se apsolutno preporučuje, ali sve ima svoje granice koje kada pređemo može biti loše po naše zdravlje. Treba objektivno procijeniti svoje sposobnosti i ponašati se sukladno njima, upozorava Mazalin.

Vrućine

Što se tiče savjeta za nadolazeće vrućina dr. Milan Mazalin naglašava da nije samo bitno znati savjete nego ih primijeniti.

Savjetuje kako je najbolji način za monitorirati vlastitu hidrataciju je promatrati svoj urin koji bi trebao biti proziran i svjetlo žute boje. Sva odstupanja govore o neadekvatnoj hidraciji.

- Voda je osnovan medij za nadoknadu tekućine i jako je dobra, ali pogotovo u ljetno doba za vrijeme pojačanog znojenja i gubljenje elektrolita, nije loše nadoknaditi i minerale. To se može postići ispijanjem izotoničnih otopina, ili konzumacijom voća i povrća s velikim udjelom vode, savjetuje Mazalin.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!