Njezin život je borba za spas teško oboljelih. Nakon napornih operacija opušta je razgovor i druženje s pacijentima.
Njezin život je borba za spas teško oboljelih. Nakon napornih operacija opušta je razgovor i druženje s pacijentima. Poziva ih da se uvijek pokušaju izboriti za sebe, odnosno da traže drugo, pa i treće mišljenje ako sumnjaju u dijagnozu. O zaštiti prava pacijenata Potrošački kod razgovarao je s liječnicom, članicom tima za transplantacije jetre Sveučilišne bolnice u Padovi dr. Nelom Sršen.
Kako se osjećate nakon operacije u kojoj nekome spasite život?
- Mislim da nisam toliko vrhunska liječnica koliko čovjek koji želi pomoći svojim ljudima. Kako se osjećam? Mislim da je to jedan predivan, jedinstven osjećaj kad se spasi teški, tumoralni, onkološki pacijent koji dođe na liječenje u Padovu. I naravno, oni postaju dio mog života, dio moje životne priče, kao što i ja postajem dio njihovog života i susrećemo se često, naravno to su odnosi koji poslije traju cijeli život.
Kad usporedimo zdravstvo u Italiji i zdravstvo u Hrvatskoj, možemo li reći da smo lošiji ili kvalitetniji?
- Apsolutno Hrvatska nema što zavidjeti drugim zemljama. Bio je poslijeratni period, što je bilo i logično, kada nije bilo uvjeta, nije bilo dovoljno vremena za usavršavanje, edukacije, razvijanje suvremenih bolnica, operacijskih sala. Što se tiče liječnika, mislim da su najkvalitetniji. Jer ima naših liječnika koji žive i rade u Padovi i ja sam jako ponosna na njih jer imaju ono nešto što možda drugi nemaju.
Posljednjih mjeseci velika je vika na liječnike. Izvrgnuti su i napadima, često ih se optužuje kada se ne uspije spasiti nečiji život. Koja je vaša poruka svima onima koji često upiru prstom u liječnike?
- To treba uvijek gledati u određenom socijalnom kontekstu. S jedne strane se treba mijenjati sustav. S druge strane sami pacijenti kao ljudi u ovom socijalnom kontekstu trebaju sazrijevati i sve to sazrijevanje dovodi do toga da bude respekta i liječnika prema pacijentu i pacijenta prema liječniku. Isto tako treba shvatiti - ako ima taj odnos povjerenja između liječnika i pacijenata, ovakve stvari se ne bi smjele događati.
U Italiji se pacijenti znaju dosta izboriti za svoja prava. Je li tako i u Hrvatskoj?
- Pacijent treba tražiti svoja prava, nama se u Italiji često dogodi da, ako smo imali nekakvo neadekvatno ili nekorektno ponašanje prema pacijentu, on ide u bolnički ured gdje se prijavljuju svi problemi koje imaju pacijenti na tom odjelu. Taj ured kontaktira odmah direkciju bolnice, ona odmah kontaktira odjel i stvari se odmah rješavaju, u brzom postupku. Pacijent koji ima svijest i dolazi u bolnicu, u jednu javnu ustanovu i traži svoja prava - i dobije ih, kaže dr. Sršen.
Pogledajte cijeli intervju:
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!