Hoće li se 'clickbait' naslovi portalima obiti o glavu?

13.04.2023.

19:34

Autor: Kod nas doma/HRT

Razgovor u studiju
Razgovor u studiju
Foto: Kod nas doma / HRT

O senzacionalističkim naslovima  članaka koji čitateljima web portala navodno nude nesvakidašnji sadržaj u emisiji 'Kod nas doma' govorili su Ivana Božanić glavna urednica portala HRT-a i digitalnih medija te Krešimir Macan, komunikacijski stručnjak. 

Što je clickbait?

Božanić kaže da je to zapravo mamac za klikove ako se prevede na hrvatski. 

- Nije nikako nova pojava, postoji već sigurno nekoliko godina. Zapravo raste proporcionalno tome koliko raste i broj portala i vremena koliko mi provodimo zapravo online. Definitivno mu je cilj da privuče našu pažnju, rekla je.

Dodaje da se danas svi u digitalnim medijima bore za pažnju čovjeka. 

- Ljudi provode sve više vremena pred ekranima, ali također imaju sve veću ponudu . Onda s takvim naslovima mi pokušavamo pridobiti njihovu pažnju i pokušavamo ih navesti da pročitaju naš sadržaj, a ne negdje drugdje, dodala je 

Na početku mora biti vrijedna informacija, ako nije i brend gubi na vrijednosti. Ljudi otvore članak i vide da su prevareni, ljudi su ljuti na to,

Ivana Božanić

Ističe da to nije najbolja praksa te da postoji širok spektar što je zanimljiviji naslov koji će izazvati emociju.

Clickbait naslovi nas varaju

Macan tvrdi da nas clickbait naslovi žele prevariti da pročitamo njihov tekst te dodao kako smo "Očito programirani kroz evoluciju da moramo bitne vijesti pročitati na vrijeme, rekao je Macan.

Macan kaže da je korona bila dobro vrijeme gdje su portali izgradili dobru posjećenost, zbog prisustva panike.

Ja uvijek inzistiram na medijskoj pismenosti. Jako je teško i kroz praksu naučiti ljude jer su promjene svakodnevne, stalno se mijenjaju.

Krešimir Macan

Božanić smatra da će se kvaliteta sadržaja u medijima popraviti.

- Mislim da hoće. Previše smo svi skupa bombardirani i ljudi su počeli tražiti to neko kvalitetno provedeno vrijeme, bilo to sa medijskim sadržajem ili doma s obitelji, istaknula je.

Macan ističe da će se vjerojatno sve regulirati kroz neko vrijeme.

- Nama je izazov u stvari što s tim upravljaju neka druga tijela, znači platforme, koje imaju drugačije interese. Komercijalni, koji nisu nužno interesi općeg dobra, kazao je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!