Baby Lasagna o putu do pobjede na Dori: Zvuči poput nekog dobrog filma
26.02.2024.
Zadnja izmjena 22:45
Autor: S.M./Otvoreno/HRT
PODIJELI
Hvata li Hrvatska s Baby Lasagnom priliku za pobjedu?
Foto: Otvoreno / HRT
Očekujem da ćemo napraviti dobar rezultat na Eurosongu, kazao je u HTV-ovoj emisiji Otvoreno Marko Purišić, poznatiji kao Baby Lasagna. Pobjednik je Dore 2024. i predstavnik Hrvatske na Eurosongu 2024.Tomislav Štengl, voditelj projekta Dora, napomenuo je da je sad potrebno fokusirati se na Marka i njegov nastup u Malmöu. Za uspjeh na Eurosongu najbitnije je, smatra glazbeni kritičar Hrvoje Horvat - biti originalan i drugačiji.
Marko Purišić još je uvijek pun dojmova nakon jučerašnje pobjede na Dori 2024. Sretan sam da mogu ovdje biti večeras s vama, kazao je. Put do pobjede na Dori 2024. zvuči mu poput nekog dobrog filma, ali ne zna baš za sličnu priču u Hrvatskoj. Iznimno sam počašćen, kaže, da mogu biti glavni lik u takvoj priči. Tomislav Štengl, voditelj projekta Dora, kazao je kako ne pamti da je netko dobio tako veliki broj telefonskih glasova kao Baby Lasagna.
- Mnogi me pitaju je li to teret, ali nije. To je samo još jedna potvrda da sam napravio dobru stvar, ja i moj tim, kazao je.
Komentare nakon jučerašnjeg nastupa nije još stigao pročitati, ali mu, kako kaže, drugi prenose da su su ljudi uglavnom zadovoljni.
Galerija
Hrvoje Horvat: Manntra je jedan od najboljih domaćih izvoznih proizvoda
Nakon što se pjesma Baby Lasagne plasirala kao kandidatkinja za Doru 2024., zbog odustajanje pjevačice Zsa Zsa, Hrvoje Horvat, glazbeni kritičar Večernjeg lista, izjavio je tada kako smatra da bi bilo bolje da nije.
- Već dva mjeseca pokušavam objašnjavati ljudima to da pozicija glazbenog kritičara koji nešto sluša kod kuće na svom razglasu nije ista prema onome što netko može očekivati od pjesme za Doru ili za Eurosong. Uopće se ne namjeravam opravdavati. Ako se izvuku stvari iz konteksta, onda one izgledaju drugačije, kazao je Horvat i istaknuo da nakon ovoga trendinga kojega je napravio Marko, situacija danas djeluje drugačije.
Napomenuo je da je Manntra, u kojemu je svirao Marko Purišić, jedan od najboljih domaćih izvoznih proizvoda koji deset godina snima za njemačko tržište, nastupa pred 20-30 tisuća ljudi i više, ali da to u Hrvatskoj nikoga nije zanimalo.
- Odjednom su svi "happy goes lucky" fanovi i trendsetteri Baby Lasagne. Dok smo se mi zalagali za to, to nikoga nije zanimalo, dodao je.
Štengl: Različiti način shvaćanja glazbe
- Problem s ovom pjesmom nije u ničemu drugome nego zapravo u tome da se danas radi "cut and paste" sistem pisanja pjesama. Ako slušamo pjesmu Baby Lasagne, koja je definitivno najbolje što smo mogli izabrati na jučerašnjoj Dori da konkurira na Eurosongu, ne može se ne primijetiti da neke stvari malo vuku na Rammstein, kazao je među ostalim Hrvoje Horvat.
Baby Lasagna se ne opterećuje previše s kritikama. Kaže da svatko ima pravo na svoje mišljenje.
- Nedavno je internacionalna Rammstein zajednica dala veliku podršku Baby Lasagne, a oni bi bili prvi koji bi rekli: "ovo je krađa", kazao je.
Tomislav Štengl osvrnuo se na jučerašnje glasanje stranih žirija na Dori 2024. i kazao da je to primjer za kojega se može reći da je - različiti način shvaćanja glazbe. Smatra da će Marko Purišić dobro proći na telefonskom glasanju, ali da bi glasovi žirija mogli biti disperzirani.
Jučerašnje finale Dore 2024. gledalo je milijun gledatelja. S druge strane, kazao je urednik i voditelj Damir Smrtić, čule su se i kritike poput onih da je bilo problema s tonom.
Kvaliteta tona, slušalice, glasanje
- Svatko ima nekakvo drugačije viđenje tona. Ja neću tvrditi da je ton bio ili dobar ili loš 100%, rekao je Štengl i dodao da u kaosu u kojemu je živio posljednja dva tjedna, nije mogao biti koncentriran samo na taj segment.
- Mislim da je u finalu ton bio jako dobar. Ono što je meni bitno, a zapravo je nama kao HRT-u bilo najbitnije, da izvođači koji su nastupali nisu imali toliko prigovora, dodao je.
Štengl je objasnio i što se konkretno dogodilo uoči nastupa Borisa Štoka.
- U trenutku kada je trebao izaći, slušalice su prestale raditi, kazao je i napomenuo da je samo trebalo promijeniti slušalice. Objasnio je kako se Štoku to dogodilo minutu prije nego je trebao izaći na scenu.
Govorio je i o uključivanju stranih žirija u glasanje. Smatra da je dobro što je zapravo publika donijela konačan sud za pobjedničku pjesmu.
- Marko u to sve skupa nije uletio kao nepoznati mladi muzičar, nego čovjek koji vrlo iskusno radi to što radi. Ta pjesma je napisana zaista kako treba da bi postigla uspjeh koji je postigla i to je odlično da se dogodilo, kazao je Horvat.
“Pošto skandinavske zemlje obožavaju takav stil muzike, čini mi se da bi sve skupa moglo dovesti do toga da se Eurosong iduće godine dogodi u Zagrebu.”
Hrvoje Horvat
- Onda ćemo imati samo organizacijske probleme, ali naravno bilo bi super jer napokon imamo pjesmu koja je iznad ovih drugih koji se ovih dana vrte po Europi, dodao je Horvat.
Štengl je pak istaknuo kako ne vidi nijedan razlog zašto HRT u suradnji s EBU-om ne bi mogao odraditi Eurosong.
Baby Lasagna: Očekujem dobar rezultat
Baby Lasagna kazao je kako na Eurosongu očekuje puno veći intenzitet svega. Nastojao je to opisati i kazao među ostalim da očekuje nešto poput "Dore na steroidima".
“Očekujem da ću napraviti dobar rezultat. Vjerujem u sebe i znam da ljudi vjeruju i mene. Očekujem da ćemo postići dobar rezultat na ovom Eurosongu.”
Marko Purišić
Bit će određenih promjena u njegovu nastupu, nije precizirao na što točno misli, jer najprije o svemu treba razgovarati sa svojim timom.
Štengl je potvrdio da je nastup francuskog glazbenika Slimanea u prvoj polufinalnoj večeri Dore bio prvi nastup nakon pobjede u Francuskoj te da se on predstavio onako kako će biti i na Eurosongu. Njegov nastup s Dore je u Francuskoj u trendingu, na YouTubeu.
Postoje već pozivi za partyje u Madridu, Londonu, Amsterdamu i Kopenhagenu, a to će sigurno doprinijeti održavanju postojećeg hypea oko Baby Lasagne, smatra Štengl.
Posljednjih su godina Eurosong, ali i Dora, postali društveni fenomen. Pune su ih društvene mreže i mediji. Horvat smatra da je s poslovne strane jako dobra odluka da se "Dora" održava tri večeri za redom. Njemu je, kao glazbenom kritičaru, zanimljivo što su ranijih godina ljudi gotovo skrivali da gledaju "Doru" i da znaju sve o tome, a danas je situacija obrnuta.
- Društvene mreže danas su vrlo otvorene. U roku od pet minuta možeš čuti svačija mišljenja, koja ne moraju biti relevantna, ali su prisutna. Tako da mi se čini da je to jako dobro, a vidi se zapravo i po interesu domaćih muzičara, koji se prijavljuju na Doru, kazao je. Tvrdi da u Hrvatskoj ima jako puno mladih odličnih glazbenika, autora, koji nikako da dođu, na svoj štih. Zalaže se da im se pruži veća potpora kroz programe.
Štengl poziva glazbenike različitih smjerova da se prijave, jer kako kaže - svi imaju šansu na Eurosongu.
“Marko je nešto sasvim drugačije od svega što smo do sada imali i svih bivših pobjednika. Nadam se da će se iduće godine opet desiti netko tko će isto tako biti potpuno drugačiji od onoga što smo imali ove godine.”
Tomislav Štengl
Slaže se s Hrvojem Horvatom da je potrebno podupirati glazbenike, bilo da su mladi ili pak stariji, koji su smogli hrabrosti prijaviti se na Doru.
Marko Purišić, poznat kao Baby Lasagna
Foto: HRT / HTV
Pjesma o odlasku mladića iz rodnog mjesta
U spotu Baby Lasagne dominira Istra i istarski način života. On je kazao da mu to nije bila početna ideja, ali da je to jednostavno tako zato što je on iz Istre. Objasnio je da je u pjesmi riječ o odlasku mladića iz svog rodnog mjesta u potrazi za boljim životom, a da je vrijeme zbivanja - prije oko 100 godina. U emisiji je obećao da on neće otići, jer mu srce ne da.
Neke od pjesama s Dore koje su mu bile dobre su od Leta 3, Marcele, Natalie Balmix. Iznenadio ga je i Boris Štok, Vinko Ćeremaš.
Gledanost Dore bila je bolja nego lani, iako je i 2023. bila visoka
Prijenos Dore, izbora hrvatskog predstavnika na ovogodišnjem Eurosongu, kojega je HRT sinoć prenosio na Prvom programu bio je najgledaniji sadržaj na svim televizijamas gledanošću od 24,04 posto AMR-a.
- Što su bolje pjesme, to će biti veći interes. Što su renomiranija imena, opet raste interes. Ako imate nekoga kao što je Let 3, to sigurno privlači publiku. To se pokazalo prošle godine. Ove godine imamo mega hit u populaciji Eurosong i Dora fanova. To će privući gledatelje jer žele vidjeti o čemu se tu priča, zašto se toliko piše o nekoj pjesmi, kazao je Štengl.
- Što ćemo imati bolje pjesme i raznovrsnije izvođače, to će biti više ljudi koji to žele vidjeti. S druge strane, Dora ima taj nacionalni, natjecateljski identitet. Mi Hrvati volimo to gledati, da vidimo tko će pobijediti, dodao je Štengl i napomenuo da će se u predstojećem vremenu fokusirati na Marka kako bi što bolje prošao u Malmöu.
"Najbitnije je biti originalan i drugačiji"
Da bi nešto prošlo na Eurosongu mora biti u trendingu, smatra Hrvoje Horvat.
- Sve ove priče oko toga da ćemo ponoviti nešto što je bilo lani, pokazuju zadnjih godina da to ne prolazi jednostavno. Baby Lasagna je dobar primjer ove godine, da je došao s nečim što nema veze s time što je Let 3 radio lani, kazao je i istaknuo kako je najbitnije biti originalan i drugačiji.