Vlasnik jednog od najbolje ocijenjenih restorana u Splitu u turizmu radi više od 20 godina. Od samih početaka popularnosti društvenih mreža prepoznao je njihovu snagu kao alat za promociju, ali i svjestan je opasnosti koje internet nosi.
16.10.2025.
13:00
Autor: A.D.H./HRT
Vlasnik jednog od najbolje ocijenjenih restorana u Splitu u turizmu radi više od 20 godina. Od samih početaka popularnosti društvenih mreža prepoznao je njihovu snagu kao alat za promociju, ali i svjestan je opasnosti koje internet nosi.
Dok pozitivne recenzije mogu restoran lansirati na vrh ljestvice, negativne i lažne ocjene mogu mu brzo ugroziti ugled i poslovanje.
- Mi smo "uhvatili vlak" na samom početku. Odmah smo shvatili koliko je izgled hrane važan - to je najbolja i besplatna reklama. Kad influenceri dođu, naprave fotografiju i podijele je na svojim profilima, govori Danijell Nikolla, vlasnik jednog popularnog splitskog restorana u novoj epizodi serijala "Ne zaboravite ostaviti recenziju".
No, rad u gastronomiji donosi i veliku odgovornost.
- Rad s ljudima je težak i stresan, ali mi radimo s najzahtjevnijim ljudima – gladnima. Ako hrana nije savršena, sav se gnjev sruči na tebe. Nije moguće ugostiti svakoga za peticu, i mi imamo svoje greške, bilo zbog umora ili vrućine. Nismo roboti, već ljudi u ogromnom stresu. Ipak, kad dođe dobra recenzija, to je nagrada za sav trud, priča.
- Nema više vremena za čekanje - ili te netko brzo prepozna, ili potoneš. Svaki objekt mora imati dobar rejting odmah, priča.
Nažalost, iskustvo ovog restorana pokazalo je i tamnu stranu online recenzija.
Jednog jutra vlasnik je na mobitelu ugledao obavijest - jedna zvjezdica. A onda druga, treća, sve do 90 negativnih ocjena.
- Samo sam stao i rekao: 'Što ćemo sad? Gotovi smo!' Čak nam je i "Lukas Modric" dao jedinicu, prisjeća se kroz smijeh.
Saznali su da su meta napada stranih firmi koje nude lažne recenzije za podizanje ili rušenje rejtinga.
- Nismo otkrili tko je to bio, ali smo se nakon šoka obratili javnosti i zamolili ljude da nam daju petice. Tada smo naglo skočili na vrh ljestvice - možda i prije nego što smo to zaista zaslužili, priznaje.
Ova priča jasno pokazuje koliko su recenzije danas moćno oruđe - mogu lansirati restoran na vrh, ali i zbrisati ga u trenu.
Ako ste propustili treću epizodu serijala HRT-a "Ne zaboravite ostaviti recenziju", koji istražuje kako su društvene mreže promijenile način na koji putujemo, doživljavamo i ocjenjujemo turističke lokacije, možete je pogledati u videoteci multimedijske platforme HRTi.
Nove epizode gledajte utorkom u 20.15 na Prvom programu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora