Seriji SRAM drugo mjesto na SoMo Borcu u kategoriji Best Storytelling

24.10.2025.

21:20

Autor: Komunikacije HRT-a

I.Lovreček, I.Božanić, R.Štefanović, B.Mustić
I.Lovreček, I.Božanić, R.Štefanović, B.Mustić
Foto: Komunikacije HRT-a / HRT

Serija za mlade SRAM, zajednički projekt Hrvatske radiotelevizije i CGM Filmsa, osvojila je drugo mjesto u kategoriji Best Storytelling na ovogodišnjem SoMo Borcu, najznačajnijem regionalnom priznanju za digitalni sadržaj i komunikacije. Nagrada je dodijeljena za priče koje su uspjele nadahnuti, pokrenuti razgovor i istinski utjecati na društvo što SRAM čini od svoje prve epizode.

- Ova nagrada je za nas veliko priznanje, ali je u prvom redu posvećujemo našim mladim glumcima koji su tako vjerno predstavili svoju generaciju. Hvala i našem kreativnom, produkcijskom i naravno digitalnom timu, a posebno HRT-u na ukazanom povjerenju i hrabrosti da javni medij tako otvoreno progovori o izazovima s kojima se mladi suočavaju, poručio je producent serije Ivan Lovreček iz CGM Filmsa.

U samo dvije sezone, SRAM je prerastao u kulturni fenomen, glas generacije koja odrasta u digitalnom svijetu; između identiteta koji se oblikuju online i stvarnosti koja ih neprestano propituje. Serija prati 16-godišnju Evu Šilović koja se pokušava pronaći u novoj školi, u novom društvu i u vlastitoj koži, a pritom progovara o onome o čemu mladi najčešće šute. O nesigurnostima, prijateljstvima, ljubavima, pritiscima, mentalnom zdravlju i potrazi za pripadanjem. Dok prva sezona donosi njezinu priču o odrastanju i pronalaženju vlastitog glasa, druga sezona otvara novu perspektivu kroz lik Nore i njezinu turbulentnu vezu s dečkom Rokom, priču o ranjivosti, povjerenju i granicama u odnosima, koja je snažno odjeknula među mladima.

SRAM je priča o generaciji koja sve vidi, sve zna, ali još uvijek traži sebe. Kao domaća adaptacija globalno uspješne norveške serije Skam, hrvatski SRAM pokazao je kako autentičnost nije stvar jezika, nego pristupa. Ono što je u norveškom originalu bio kulturni eksperiment, u hrvatskoj verziji postalo je dokaz kako javni servis može istinski razumjeti i uključiti mlade, upravo ondje gdje oni žive: na društvenim mrežama.

- SRAM pokazuje kako javni medij i dalje ima važnu ulogu u oblikovanju generacija no samo ako ih sluša, razumije i susretne u njihovom digitalnom svijetu, istaknula je Rahela Štefanović, glavna urednica HTV-a.

Od samog početka, SRAM je bio digitalni projekt u punom smislu te riječi. Kroz profile likova na Instagramu, objave, videa i interaktivni format, serija se emitirala paralelno na HRT-u i online, u stvarnom vremenu čime je stvorila zajednicu, a ne samo publiku.

O uspjesima serije govore i rezultati: više od 64 milijuna pregleda u prvoj sezoni (2024. godine), a tijekom druge sezone koja se emitirala od travnja do srpnja 2025. godine čak 142,5 milijuna pregleda na YouTubeu, TikToku i Instagramu. Više od 160 tisuća pratitelja aktivno je komentiralo, dijelilo i sudjelovalo u stvaranju dijaloga o temama koje su mladima važne: od identiteta i seksualnosti do mentalnog zdravlja i prijateljstva.

Kao što je istaknula redateljica Jelena Gavrilović, cilj nije bio samo snimiti seriju, nego otvoriti prostor gdje mladi mogu prepoznati sebe.

Urednici serije za HRT su Maja Fišter i Tomislav Mršić, dok su urednice digitalnog sadržaja Ana Macan i Sanja Nakić. Scenarij potpisuje Kristina Kumrić, a producenti su Ivan Lovreček i Bruno Mustić iz CGM Filmsa. Kreativni tim serije uspio je spojiti filmsku kvalitetu, društvenu odgovornost i digitalni puls generacije Z što je rijetkost, čak i u europskim okvirima.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!