Recenzije bez filtera: Što turisti stvarno misle o našim apartmanima?

28.10.2025.

20:45

Autor: A.D.H./HRT

Ne zaboravite ostaviti recenziju
Ne zaboravite ostaviti recenziju
Foto: HTV / HRT

U petoj epizodi dokumentarne serije "Ne zaboravite ostaviti recenziju", autori se spuštaju niz obalu i pitaju - što zapravo turisti misle o hrvatskom smještaju? 

Jedna loša recenzija može srušiti cijelu sezonu, a iza svakog komentara stoji stvarna priča - i gosta i domaćina.


- Soba je bila očajna. 


- U kauču su bili mravi.


- Plahte nisu bile promijenjene - turisti su iskreni, ponekad i brutalno. 


No među njihovim dojmovima ima i pozitivnih priča.


- Garsonijera na zadnjem katu, duplo jeftinija od hotela, a domaćin jako susretljiv.

Važna je i fotografija smještaja koja se stavlja na oglase. 


Važna je i fotografija: 'Zamolili su me da dodam utičnice u photoshopu'


Zbog toga mnogi iznajmljivači unajmljuju i plaćaju profesionalne fotografe koji se bave snimanjem apartmana.

Oni otkrivaju kako savršene slike s interneta često nisu ono što gosti dočekaju na licu mjesta.


- Zamolili su me da dodam utičnice u photoshopu jer ih zapravo nisu imali, kaže jedan fotograf.


- Klijenti često zahtijevaju neke dodatne kadrove detalja, čudnih kuteva za slikanje kreveta i soba iz nekih svojih razloga. Često znaju imati i upite da se neke stvari dodaju u photoshopu, ili pak obrišu sa zidova neke mrlje, otkriva.

No, kada gosti shvate da ono što su vidjeli nije ono što su dobili, recenzije postaju oružje.


- Ja bih recenzije u nekom momentu prozvao nazvao smortonosnima, ne samo za mene, nego za bilo koga. Ali to je današnji trend, svatko se javlja i može pričati što želi, rekao je dugogodišnji iznajmljivač apartmana iz Splita.


- Kod mene su prenoćili i brojni poznati ljudi, a jednu od najdražih recenzija ostavila mi je Nina Badrić: "Samo najljepše stvari ostavljaju ljude bez riječi", napisala je.


Kaže kako se u svom dugogodišnjem radu svega naslušao.


- Dobijem par desetki pa se dignem, a onda stignu i jedinice... Ipak, držim se na 7,3. S ljudima raditi i imati 7,3 - to je odlično, priznaje.

Epizoda, kao i cijela serija, podsjeća da recenzije nisu samo o čistoći plahti ili veličini sobe. 


One su odraz odnosa između turista koji traže "iskustvo" i domaćina koji se snalaze kako znaju.


Ako ste propustili petu epizodu serijala HRT-a "Ne zaboravite ostaviti recenziju", koji istražuje kako su društvene mreže promijenile način na koji putujemo, doživljavamo i ocjenjujemo turističke lokacije, možete je pogledati u videoteci multimedijske platforme HRTi.


Nove epizode gledajte utorkom u 20.15 na Prvom programu.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!