U petoj epizodi dokumentarne serije "Ne zaboravite ostaviti recenziju", autori se spuštaju niz obalu i pitaju - što zapravo turisti misle o hrvatskom smještaju?
28.10.2025.
20:45
Autor: A.D.H./HRT
U petoj epizodi dokumentarne serije "Ne zaboravite ostaviti recenziju", autori se spuštaju niz obalu i pitaju - što zapravo turisti misle o hrvatskom smještaju?
Jedna loša recenzija može srušiti cijelu sezonu, a iza svakog komentara stoji stvarna priča - i gosta i domaćina.
- Soba je bila očajna.
- U kauču su bili mravi.
- Plahte nisu bile promijenjene - turisti su iskreni, ponekad i brutalno.
No među njihovim dojmovima ima i pozitivnih priča.
- Garsonijera na zadnjem katu, duplo jeftinija od hotela, a domaćin jako susretljiv.
Važna je i fotografija smještaja koja se stavlja na oglase.
Zbog toga mnogi iznajmljivači unajmljuju i plaćaju profesionalne fotografe koji se bave snimanjem apartmana.
Oni otkrivaju kako savršene slike s interneta često nisu ono što gosti dočekaju na licu mjesta.
- Zamolili su me da dodam utičnice u photoshopu jer ih zapravo nisu imali, kaže jedan fotograf.
- Klijenti često zahtijevaju neke dodatne kadrove detalja, čudnih kuteva za slikanje kreveta i soba iz nekih svojih razloga. Često znaju imati i upite da se neke stvari dodaju u photoshopu, ili pak obrišu sa zidova neke mrlje, otkriva.
No, kada gosti shvate da ono što su vidjeli nije ono što su dobili, recenzije postaju oružje.
- Ja bih recenzije u nekom momentu prozvao nazvao smortonosnima, ne samo za mene, nego za bilo koga. Ali to je današnji trend, svatko se javlja i može pričati što želi, rekao je dugogodišnji iznajmljivač apartmana iz Splita.
- Kod mene su prenoćili i brojni poznati ljudi, a jednu od najdražih recenzija ostavila mi je Nina Badrić: "Samo najljepše stvari ostavljaju ljude bez riječi", napisala je.
Kaže kako se u svom dugogodišnjem radu svega naslušao.
- Dobijem par desetki pa se dignem, a onda stignu i jedinice... Ipak, držim se na 7,3. S ljudima raditi i imati 7,3 - to je odlično, priznaje.
Epizoda, kao i cijela serija, podsjeća da recenzije nisu samo o čistoći plahti ili veličini sobe.
One su odraz odnosa između turista koji traže "iskustvo" i domaćina koji se snalaze kako znaju.
Ako ste propustili petu epizodu serijala HRT-a "Ne zaboravite ostaviti recenziju", koji istražuje kako su društvene mreže promijenile način na koji putujemo, doživljavamo i ocjenjujemo turističke lokacije, možete je pogledati u videoteci multimedijske platforme HRTi.
Nove epizode gledajte utorkom u 20.15 na Prvom programu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora