Samo jedno od desetero djece ima dobro razvijenu motoriku, uznemirujući su rezultati istraživanja koje je proveo Centar za istraživanje djetinjstva. Novim generacijama, uz to, sve je slabija i koncentracija. Stručnjaci stoga upozoravaju na nužnost reakcije, dok još nije prekasno.
Hodati unatrag, stajati na jednoj nozi ili napraviti čučanj trebao bi biti u stanju svaki predškolac.
Jedno od 10 djece ovakve zadatke izvodi pravilno, njih čak šestero s ovim bi pokretima imalo problema, dok ih troje uopće ne može izvesti. Šokantni su to podaci do kojih su došli u Centru za istraživanje djetinjstva.
- Druga činjenica je funkcionalna asimetrija, dakle djeca ne koriste podjednako lijevu i desnu stranu tijela. Dozvoljeno odstupanje je do 20 %,a naše je istraživanje pokazalo da djeca odstupaju i 60 %, a u nekima se penje i do 70 % , ističe izv. prof. dr. sc. Vilko Petrić s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.
Bez sumnje, nove su generacije tehnološki naprednije i pismenije, no baš u tomu leži odgovor zašto su i 50% motorički slabije u odnosnu na djecu 1960-ih. Tableti i mobiteli u rukama krivac su za ravna stopala, lošu koncentraciju i govor. Lijek za sve navedeno je fizička aktivnost i zato se roditeljima savjetuje upišite djecu u sportske klubove.
Boris Bursać, trener Taekwondo kluba Čigra, naglašava da sport pozitivno djeluje na razvoj motoričkih sposobnosti, socijalizaciju, emotivni razvoj djece i njihovo samopouzdanje.
Djeca se moraju igrati, skakati, trčati za loptom pa i pasti, ali ne mogu i ne znaju sama.
- Ključ promjene je u nama odraslima. Zato planiramo organizirati stručna usavršavanja zajednički s učiteljima, odgajateljima, profesorima koji rade u srednjoj školi i onima koji rade u akademskoj zajednici, navodi dr. sc. Lidija Vujičić, predstojnica Centra za istraživanje djetinjstva.
Stručnjaci upozoravaju - motorika se neće razviti sama od sebe. S djecom treba raditi.