WHO traži povećanje cijena alkohola, duhana i bezalkoholnih pića za 50%

02.07.2025.

20:55

Autor: B. A./HRT/Hina

Kako odustati od loše navike?
Kako odustati od loše navike?
Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) pozvala je u utorak zemlje da povećaju cijene alkohola, duhana i bezalkoholnih pića za 50 posto u idućih deset godina putem poreza kako bi se pridonijelo suzbijanju kroničnih bolesti.

WHO je istaknuo da će to pomoći smanjenju konzumacije tih proizvoda, koji pridonose bolestima kao što su dijabetes i neke vrste raka, te prikupljanju novca u vrijeme kada se pomoć razvoju smanjuje, a javni dugovi rastu.


- Porezi za zdravlje jedan su od najučinkovitijih alata koji imamo, rekao je pomoćnik glavnog direktora WHO-a za promicanje zdravlja i prevenciju i kontrolu bolesti Jeremy Farrar


- Vrijeme je za djelovanje.


WHO je pokrenuo inicijativu nazvanu "3 do 35." na UN-ovoj konferenciji Financiranje za razvoj u Sevilli.


Inicijativom bi se moglo prikupiti bilijun američkih dolara do 2035.


WHO podržava poreze na duhan i povećanja cijena već desetljećima, a zadnjih godina poziva na oporezivanje alkohola i bezalkoholnih pića, ali ovo je prvi put da je sugerirao točno određeno povećanje cijena za sva tri proizvoda.


Glavni direktor WHO-a Tedros Adhanom Ghebreyesus rekao je na konferenciji da bi porezi mogli pomoći vladama da se "prilagode novoj realnosti" i osnaže svoje zdravstvene sustave povećanim prihodima.


Gotovo 140 zemalja već je povećalo poreze na duhan i prema tome cijene za u prosjeku više od 50 posto od 2012. do 2022., istaknuo je WHO.


WHO razmatra i druge porezne preporuke, uključujući za ultra-procesuiranu hranu kada finalizira definiciju te vrste hrane u mjesecima koji dolaze. 


Inicijativu podržavaju Bloomberg Philanthropies, Svjetska banka (WB) i OECD i uključuje potporu zemljama koje žele djelovati.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!