Na snagu je stupila odredba Europske komisije prema kojoj njezini zaposlenici moraju izbrisati TikTok sa svojih službenih, ali i privatnih telefona ako na njima imaju instalirane aplikacije poslodavca.
Nedavno su Kanada i SAD napravile korak prema zabrani popularne kineske aplikacije TikTok - a ona je već zabranjena na službenim telefonima u Danskoj, Estoniji, djelomično u Njemačkoj i potpuno na Tajvanu. Zabrinuti su da bi Peking preko te aplikacije mogao pristupiti podacima korisnika iz cijelog svijeta.
Naša ekipa provjerila je koliko smo svjesni problema gubitka privatnosti i dijeljenja podataka - te koje izazove to nosi.
Svakoga dana Darija pola sata provede uz TikTok. Razlog - zabava. Gleda tuđe sadržaje - svoje ne objavljuje.
- Ja osobno ne dijelim, ali imam nekoliko prijatelja koji dijele svoje sadržaje. Mislim da nisu svjesni koliko im se narušava privatnost, predostupni su javnosti i mislim da to graniči s bolešću, rekla je Darija Bajić, korisnica Tik Toka.
Društvene mreže redefinirale su privatnost. Stručnjaci upozoravaju - u virtualnom je svijetu nema.
- Nemaju tu neku zrelost u razmišljanju da mogu spoznati da kada stave neku informaciju o sebi, sliku sebe na internetu, što to zapravo znači, tko može doći do te informacije i što može s njom napraviti, istaknula je Hana Hrpka, psihologinja.
Gotovo svaki drugi stanovnik Zemlje na društvenim je mrežama. Otkrivamo gdje smo i s kim bili, što nam se sviđa, a što ne... Količina informacija koje dajemo golema je. Za vlade zemalja diljem svijeta to je - sigurnosni problem.
- Najinteligentniji ljudi rade na analizi podataka koje te društvene mreže prikupljaju. Jednostavan algoritam može ustanoviti gdje se naš mobitel nalazi u trenutku kad spavamo i to proglasiti našim domom, gdje se nalazimo u radno vrijeme pa to proglasiti radnim mjestom..., rekao je Marko Rakar, računalni stručnjak.
I dok tako nastaje najnoviji oblik špijunaže, društvenim mrežama to je izvor zarade.
- Svaka naša interakcija koju napravimo tijekom godine je vrijedna otprilike 40 dolara, dodao je Rakar.
Svaka društvena mreža želi što dulje zadržati korisnike. To rade i s pomoću algoritama kojima se preferira određeni sadržaj - često negativan.
I tu je TikTok nedodirljiv. U jednom mjesecu prosječan korisnik provede 23,5 sata gledajući kratke videosnimke. Pa ne iznenađuje što ga mnoge zemlje žele staviti pod kontrolu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!