09:29 / 13.10.2021.

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HRT/D.D.

Kod biranja teleoperatera i tarifa važno je dobro se informirati

Kod biranja teleoperatera važno je dobro se informirati

Kod biranja teleoperatera važno je dobro se informirati

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Možemo li danas uopće bez Interneta i društvenih mreža? To je pitanje koje nam se nedavno postavilo, nakon pada Facebookovih servera. Kakva je uloga teleoperatera u tome i prate li oni zapravo potrebe potrošača?


- Sigurno da prate. U današnjem svijetu je gotovo nemoguće funkcionirati bez interneta. Je li moguće bez društvenih mreža, to ovisi o pojedincu i koliko je zapravo uključen u taj virtualni svijet. No, na društvene mreže koje nam omogućavaju komunikaciju između ljudi smo se već navikli, i naravno da nam je bez toga čudno i ne možemo normalno komunicirati, rekao je Andro Marčev, rukovoditelj odjela Komunikacije, koordinacije i strateškog planiranja u HAKOM-u za emisiju "Dobro jutro, Hrvatska".

Kod kupovanja različitih paketa interneta i minuta za razgovor, Marina Ljubić Karanović, rukovoditeljica pravnih poslova u HAKOM-u, kaže kako se bitno prvo dobro informirati. 


- Postoji širok spektar ponude operatora, i teško se nekad u toj ponudi snaći. Na našoj stranici imamo jedan tarifni kalkulator gdje korisnici mogu upisati svoje navike, i on im izbaci koja bi tarifa za korisnika možda bila najbolja, kaže Ljubić Karanović.


Nekad operateri mijenjaju i ukidaju svoje tarife, ali to mogu raditi slobodno, ovisno o svojoj poslovnoj politici, objašnjava.


- Ako se korisniku neka tarifa ukida, to za njega ne smije značiti ništa loše u praksi. To znači da ga operator 30 dana prije ukidanje te tarife mora obavijestiti da će se to dogoditi – onda korisnik može odlučiti hoće li uzeti drugu tarifu tog operatora ili će prijeći drugom operatoru koji ima nešto bolje za njega, objašnjava.


U slučaju isteka ugovora, Ljubić Karanović kaže kako teleoperater nije zakonski dužan o tome obavijestiti korisnika. No, ističe kako na početku sklapanja ugovora korisnik mora dobiti Obrazac zahtjeva, koji mora sadržavati dio u kojem se korisnika upozorava da ugovor nakon obveznog trajanja ne prestaje, nego da nastavlja teći. Korisnik mora dobiti i obavijest o cijeni koja će biti bez ugovorne obveze, i cijeni s ugovornom obvezom, napominje.


Marčov napominje kako, u slučaju opravdanog nezadovoljstva kvalitetom usluge operatora, korisnik uvijek ima pravo uložiti prigovor. Operator zatim mora utvrditi o čemu se radi – ukoliko je riječ o korisničkoj opremi, operator mora zamijeniti tu opremu u roku od 5 dana, a ukoliko je greška na infrastrukturi, rok zamjene je 15 dana. Ako korisnik i dalje nije zadovoljan uslugom, odnosno opremom, koja kontinuirano ne funkcionira, ima pravo raskinuti ugovor bez penala.


- Imamo sudsku praksu koja to potvrđuje. Moj je savjet svim korisnicima da ustraju u postupku rješavanja prigovora, i da svaki usmeni prigovor poprate mailom – to je kasnije dokaz da su se uopće javili, napominje Ljubić Karanović.


- Operator ima rok od 30 dana, sukladno Pravilniku za uspostavljanje usluge. Ukoliko nije uspostavio uslugu, korisnik može odustati od uspostave takve usluge, i prijeći kod drugog operatora. Korisnik za to razdoblje ne bi trebao platiti uslugu – može tražiti umanjenje računa, ističe Marčov.


Neki korisnici se žale kako im operatori naplaćuju račun za cijeli mjesec, bez obzira na to kada raskidaju uslugu. Ljubić Karanović napominje kako to nije u redu, jer je točno propisan rok za raskid ugovora.


- U fiksnoj mreži je rok 5 radnih dana, a u mobilnoj 1 radni dan. Ako se dogodi da se korisniku naplati cijeli račun, obavezno treba uložiti prigovor i uvijek ustrajati. Ako je sporni iznos računa, taj iznos za vrijeme trajanja prigovora ne treba platiti, zaključuje.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!