NASA i Roskosmos potpisali sporazum o zajedničkim letovima

15.07.2022.

18:10

Autor: V.K./HRT/Hina

SpaceX Crew Dragon

Foto: Ilustracija / Shutterstock

NASA i ruska svemirska agencija Roskosmos potpisale su sporazum o integraciji letova do Međunarodne svemirske postaje, kojim se omoguće ruskim kozmonautima da lete u svemirskim letjelicama američke proizvodnje, a američkim astronautima da lete ruskim Sojuzima, objavile su agencije u petak.

Sporazum je u interesu Rusije i Sjedinjenih Država i promicat će razvoj suradnje u sklopu programa Međunarodne svemirske postaje (ISS)", objavio je Roskosmos u priopćenju, dodajući da će to olakšati "istraživanje svemira u miroljubive svrhe".

Prvi integrirani letovi prema novom sporazumu izvest će se u rujnu, priopćila je NASA.

Američki astronaut Frank Rubio tada će na svemirsku postaju krenuti s kozmodroma Bajkonur u Kazahstanu koji je unajmila Moskva, zajedno s dvojicom kozmonauta, Sergejem Prokopjevom i Dmitrijem Petelinom.

U zamjenu, kozmonautkinja Ana Kikina pridružit će se dvojici američkih astronauta i japanskom astronautu na letu SpaceX Crew Dragon do orbitalnog laboratorija, koji će krenuti iz NASA-inog svemirskog centra Kennedy na Floridi.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!