08:52 / 15.12.2021.

Autor: M.Š./Hina/HRT

NASA-ina sonda prva letjelica u solarnoj atmosferi

Sunce

Foto: Lukasz Pawel Szczepanski / Shutterstock

NASA-ina solarna sonda Parker postala je prva letjelica koja je ušla u solarnu atmosferu, objavila je u utorak američka svemirska agencija.

Sonda je proletjela kroz Sunčevu koronu, gornji sloj atmosfere naše zvijezde, prikupivši tamo čestice i podatke o magnetskima poljima, priopćila je NASA, nazivajući tu prekretnicu "divovskim skokom za solarnu znanost".

- Dodir Sunca Parkerovom solarnom sondom monumentalan je trenutak za solarnu znanost i uistinu izvanredan podvig, rekao je Thomas Zurbuchen iz NASA-ine Uprave za znanstvene misije.

- Ne samo da nam ova prekretnica pruža dublji uvid u evoluciju našeg Sunca i njegove utjecaje na naš Sunčev sustav, nego nas i sve što naučimo o vlastitoj zvijezdi, također uči više i o zvijezdama u ostatku svemira.

Svemirska agencija objavila je da je Parker pronašao prave uvjete za ulazak u solarnu atmosferu na 18,8 solarnih radijusa (oko 1,3 milijuna kilometara) iznad sunčeve površine tijekom svog osmog preleta Sunca 28. travnja, a prolazak je trajao nekoliko sati.

- Očekivali smo da ćemo, prije ili kasnije, naići na koronu barem na kratko vrijeme, rekao je Justin Kasper, glavni autor novog članka o prekretnici objavljenom u časopisu Physical Review Letters.

- Ali vrlo je uzbudljivo što smo to već dosegnuli.

- Kako se sonda nastavlja spiralno približavati Suncu, na kraju će se približiti na 8,86 solarnih radijusa od površine, priopćila je NASA.

U njezinu sljedećem preletu, očekivanom u siječnju 2022., sonda Parker vjerojatno će ponovno proći kroz koronu, objavila je svemirska agencija.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!