08:18 / 11.10.2021.

Autor: Hina/HRT/E.L.S.

Negativno nadmašuje pozitivno na društvenim mrežama

Društvene mreže - ilustracija

Društvene mreže - ilustracija

Foto: GaudiLab / Shutterstock

Veća je vjerojatnost da će političke objave na društvenim mrežama postati viralne ako se njima kritiziraju protivnici, u usporedbi s onima kojima se podržava kolega s istim političkim stavom, pokazala je britanska studija.

Analitičari s Cambridgea proučili su gotovo tri milijuna tvitova i objava na Facebooku prenesenih iz američkih medija i sa stranica političara te su otkrili da će one u kojima se izruguju suparnici biti dvostruko češće dijeljene u odnosu na objave u kojima se podržava kolega s istog političkog spektra. Ustanovljeno je i da su objave o političkim protivnicima dobile više nego dvostruko ljutitih emotikona od 'lajkova' na afirmativnim objavama.

Rezultati su objavljeni u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

- Udaranje po političkom protivniku najbolji je pokazatelj koja će objava postati viralna. Isto vrijedi i za one koji naginju i demokratima i republikancima, bez obzira na to je li riječ o Facebooku ili Twitteru - rekao je autor studije Steve Rathje s Cambridgea.

- Društvene mreže nas drže maksimalno angažiranima zbog prodaje oglasa. Takav poslovni model na koncu nagrađuje političare i medijske tvrtke koje produciraju sadržaj s ciljem poticanja podjela - dodao je.

- Naša studija ukazuje na to da osjećaji mržnje puno češće privlače pažnju korisnika od pozitivnih emocija kojima se izražava ljubav, što vjerojatno potiče opasnu političku klimu - zaključio je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!