Porastao broj hrvatskih građana koji koriste umjetnu inteligenciju

11.10.2024.

16:13

Autor: P.F./HRT/Hina

Korištenje umjetne inteligencije
Korištenje umjetne inteligencije
Foto: Ilustracija / Shutterstock

Broj hrvatskih građana s visokom pismenosti u području umjetne inteligencije (AI) povećao se za 5% u odnosu na prošlu godinu te sada doseže 24%. Porasla je i razina korištenja alata umjetne inteligencije pa tako 25% povremeno koristi AI alate u odnosu na njih 14% u 2023. godini, pokazuje drugo po redu nacionalno istraživanje percepcije AI u Hrvatskoj.

Istraživanje je dio znanstveno-istraživačkog projekta, koji su zajednički proveli Effectus Veleučilište, Hrvatska pošta, Fina i Kufner grupa, a provedeno je na uzorku od 2200 ispitanika korištenjem CAPI i CAWI metodologija, odnosno računalno potpomognutog osobnog anketiranja u kućanstvima te internet panelom, priopćili su iz Hrvatske pošte.

Prema rezultatima istraživanja koje je na Effectus veleučilištu predstavio Robert Kopal, gotovo polovina ispitanika očekuje da će u idućih 10 godina zbog utjecaja umjetne inteligencije nestati mnogi poslovi u Hrvatskoj.

U skladu s tim, veći postotak ispitanika ima negativan stav prema umjetnoj inteligenciji, odnosno njih 59% ima negativne asocijacije na spomen umjetne inteligencije, dok 35% ispitanika ne vjeruje AI sustavima.

Usprkos negativnoj percepciji, broj ispitanika koji vjeruju da prilike i prednosti proizvoda i usluga koji koriste umjetnu inteligenciju nadmašuju prijetnje i rizike porastao je za 3%. No, polovina ispitanika ne želi plaćati korištenje alata umjetne inteligencije, dok većini smeta korištenje osobnih podataka u sustavima umjetne inteligencije.

Cilj tog istraživanja je definiranje i praćenje ključnih pokazatelja percepcije umjetne inteligencije u Hrvatskoj te definiranje odgovarajućih razlika i korelacija primjenom znanstveno-stručnih metoda, navodi se u priopćenju Hrvatske pošte.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!