Upitani za što se sve bespilotne letjelice u budućnosti mogu koristiti, gosti su se složili da je to svakako prijevoz putnika.
U svijetu ali i Hrvatskoj trend je korištenja bespilotnih letjelica. Korištenje takvih letjelica regulirano je Pravilnikom o sustavima bespilotnih zrakoplova, Zakonom o zračnom prometu i Pravilnikom o letenju zrakoplova. U RH je trenutno oko 1100 korisnika bespilotnih letjelica zbog čega je spomenuti pravilnik iznimno bitan.
O ovoj temi u Studiju 4 govorili su
Damir Bezik, zrakoplovni inspektor i
Branko Drakulić, snimatelj bespilotnim letjelicama.
Jutros su letovi u londonskoj zračnoj luci Gatwick prekinuti zbog dva drona koja su nadlijetala zračnu luku. Broj bliskih susreta dronova i zrakoplova u Velikoj Britaniji se utrostručio između 2015. i 2017. godine, s 92 incidenta u prošloj godini.Ovu informaciju je komentirao snimatelj Branko Drakulić koji smatra da ćemo u budućnosti doživljavati takve stvari sve češće jer se bespilotne letjelice vrlo brzo razvijaju pa mogu podići sve više tereta i odlaziti sve dalje.
- Upravo zbog situacije na londonskom aerodromu je takav Pravilnik jako bitan - izjavio je zrakoplovni inspektor Damir Bezik.
- Pravilnik pruža regulatorni okvir unutar kojeg se operacije bespilotnim zrakoplovima mogu odvijati tako da budu sigurne i za korisnike a i za one koji nisu uključeni u operacijama. On je učinkovit jedino ako se primjenjuje - da su se dronovi u Londonu ponašali u skladu s propisom koji vrijedi u Kraljevstvu, do ovakve situacije ne bi došlo.
Drakulić je odgovarajući na novinarsko pitanje objasnio da u svojoj praksi do sada nije imao većih problema snimajuću dronom.
- Kada je veliki događaj tražimo dozvole od Agencije, usko surađujemo s vojskom i policijom, sve je uvijek strogo kontrolirano. Probleme ponekad imaju, kaže, s građanima koji znaju zahtijevati spuštanje drona jer ne žele da ih se snima ili im smeta buka prilikom izlijetanja.
Bezik se osvrnuo na Pravilnik o sustavima bespilotnih zrakoplova, koji je kako kaže, liberalan ali su u njemu ugrađeni sigurnosni elementi koji bi trebali zajamčiti prihvatljivu raznu sigurnosti.
- Određena je primjerice minimalna udaljenost od osobe koje nisu involvirane u operaciji, udaljenosti od skupina ljudi, letenje u kontroliranom zračnom prostoru nije dozvoljeno ako nemate dogovor s kontrolom leta. Ključ sigurnosti je primjena propisa - poručio je.
Upitani za što se sve bespilotne letjelice u budućnosti mogu koristiti, gosti su se složili da je to svakako prijevoz putnika.
- Danas se sve više razmišlja o prijevozu putnika dronovima, pogotovo u velikim gradovima koji su zagušeni prometom na zemlji. Tako bi učinili svoj unutargradski prijevoz učinkovitijim. Puno se radi na tome u svijetu, prepoznato je kao veliki potencijal, ne sumnjam da će se uskoro doći do toga - rekao je Damir Bezik.