14:00 / 17.12.2018.

Autor: Hina

Učenici su zdraviji i uspješniji ako im nastava počinje kasnije

Foto: pixabay; ilustracija

Foto: pixabay; ilustracija

Foto: - / -

Kasniji početak nastave rezultirao je time da su učenici u prosjeku spavali 34 minute dulje, odnosno s prosječnih 6 sati i 50 minuta trajanje njihova sna produljeno je 7 sati i 24 minute.
Logično je da većina školaraca spava dulje ako im jutarnja nastava počinje kasnije, no manje je poznato da dulji san ima pozitivan učinak na njihovo zdravlje, sreću i ocjene.

U američkom gradu Seattleu nastava odnedavno više ne počinje u 7.50 ujutro nego u 8.45 sati. Bila je to odluka gradske uprave u sklopu reorganizacije nastave u gradskim školama.

Znanstvenici sa sveučilišta države Washington i Salkova instituta za biološke znanosti istražili su kako je to utjecalo na učenike. "Studija je pokazala značajna poboljšanja u duljini i kvaliteti sna, a vrijeme ustajanja približilo se prirodnom vremenu buđenja za tinejdžersku dob", kazao je profesor Horacio de la Iglesia, biolog na vošingtonskom sveučilištu.

Kasniji početak nastave rezultirao je time da su učenici u prosjeku spavali 34 minute dulje, odnosno s prosječnih 6 sati i 50 minuta trajanje njihova sna produljeno je 7 sati i 24 minute.

To je važno, istaknuli su znanstvenici u članku objavljenom u časopisu Science Advances, jer je tinejdžerima potrebno više sna nego njihovim roditeljima. "Unutarnji biološki sat tinejdžera u temelju se razlikuje od onoga kod odraslih osoba", kaže znanstvenik Gideon Dunster.

Ljudi imaju cirkadijski ritam, unutarnji biološki sat koji signalizira kada je vrijeme za odlazak na spavanje, a kada je vrijeme za buđenje. Pubertet taj ciklus produljuje. "Sve studije spavačkih navika tinejdžera u Americi pokazuju da im je vrijeme odlaska na počinak biološki uvjetovano, a vrijeme ustajanja društveno određeno", naglasio je Dunster.

To može imati ozbiljne zdravstvene posljedice jer remećenje cirkadijskog ritma utječe na probavu, puls, tjelesnu temperaturu, imunološki sustav i razinu koncentracije.

Znanstvenici vjeruju da bi školske vlasti posvuda u svijetu o tomu trebale voditi računa. "Tražiti od tinejdžera da bude budan i aktivan u 7.30 je isto kao tražiti da odrasla osoba bude budna i aktivna u 5.30 sati", kaže profesor De la Iglesia.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!