Predstavom '5 lakih komada' švicarske redateljske zvijezde Mila u zagrebačkom HNK-u počelo je 16. izdanje Festival svjetskog kazališta. Ove godine, u smanjenom obujmu, predstavlja se ponajbolje od europskog kazališta.
Predstavom '5 lakih komada' švicarske redateljske zvijezde Mila Raua u zagrebačkom HNK-u počelo je 16. izdanje Festival svjetskog kazališta. Ove godine, u smanjenom obujmu, predstavlja se ponajbolje od europskog kazališta.
Na programu su tek tri predstave koje donose presjek eksplozije stilova, od dokumentarnog teatra do tzv. velikih repertoarnih naslova u osuvremenjenom obliku, nakon kojih publika kući ne odlazi ista kao prije.
'5 lakih komada' nije nimalo lagan kazališni komad. Petero djece, između 8 i 13 godina, na sceni uprizoruju mračni bezdan odraslih. Njihova priča satkana je od zločina najzloglasnijeg belgijskog ubojice djece i silovatelja Marca Dutrouxa.
Kako redatelj Milo Rau politički teatar i dokumentarno kazalište spaja s rekonstrukcijama istinitih priča publika je mogla vidjeti na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu u subotu i nedjelju.
Zapravo je riječ o lekcijama i glumi, iz svake lekcije odabrali su igrati roditelje ubijene djece, policajca, roditelje Dutrouxa, i za njih je to gluma, igra. Za publiku je vrlo stvarna. Ja sam jedini odrasli glumac na pozornici. U ulozi manipulatora. To je svakako predstava s djecom, ali za odrasle, objašnjava glumac i trener izvođača Peter Seynaeve.
Drugom predstavom, 'Macbettu', koja je na rasporedu 21. rujna festival će publiku povesti na mitsko koreografsko putovanje nalik Fellinijevim filmovima. Radi se o jednom europski značajnom projektu kojim se nastoji oživjeti tradicija igranja na sardenskom jeziku, napominje suvoditelj festivala i ravnatelj Drame HNK-a Zagreb Ivica Buljan.
Posljednja predstava 'Rikard III' u režiji gotovo kućnog redatelja, slavnog Thomasa Ostermeiera, 28. I 29 rujna zaokružit će njegov šekspirijanski krug.
U predstavi nastupa glumac Lars Redinger, jedno od najvećih imena teatra i filma. On je i vođa benda koji se bavi 'hipsterskim' pogledom na berlinski rock 70-80-ih godina, ističe Ivica Buljan.
Suvoditeljica festivala i intendantica HNK-a Zagreb Dubravka Vrgoč zadovoljna je time da su uspjeli dovesti dva redatelja koje još nismo gledali u Hrvatskoj: Od samih početaka godine 2003. to nam je i bila namjera - upoznavati redatelje koji su eminentni u kontekstu teatra i svijeta.
Festival unatoč smanjenim sredstvima, nastavlja tradiciju 'svjetskog' s ove tri predstave koje ukazuju na trendove suvremenog europskog kazališta, koje žele pratiti i u zagrebačkom HNK-u.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!