Zagrebački HNK planirao u svibnju pred publiku izaći s premijerom ‘Kafke na žalu’, adaptacijom djela japanskog književnika Harukija Murakamija. Iako ne znaju hoće li to biti moguće, probe nisu stale – održavaju se virtualno.
Potkraj svibnja Drama zagrebačkog HNK-a planirala je pred publiku izaći s novom premijerom ‘Kafka na žalu’, prema djelu japanskog književnika Harukija Murakamija. Iako ne znaju hoće li to biti moguće, probe nisu stale – održavaju se virtualno.
Teško je predvidjeti okolnosti u kojima ćemo dočekati datum najavljene premijere, a ni kazalištarci ne znaju kada će se vratiti na svoje pozornice. Ali, unatoč tomu, ravnatelj Drame i redatelj
Ivica Buljan ništa ne želi prepustiti slučaju i probe je odlučio organizirati virtualno.
Provjerili smo kako to izgleda, i prvi je dojam da je već sad riječ o odličnom kazališnom performansu - rad od kuće ovih je dana, naime, za kazališne umjetnike poprimio novo značenje.
- Jedan od zadataka glumcima bio je da iz svojih uloga iz Murakamijevog romana 'Kafka na žalu' izvuku neke dijelove iz kojih se mogu sastaviti monolog, performans ili instalacija, kaže ravnatelj Drame HNK i redatelj predstave Ivica Buljan.
Haruki Murakami u svom djelu
‘Kafka na žalu’ nudi pregršt sličica, od masovne hipnoze učenika, do paralelnih svjetova, transcendetalnih iskustava ...
- Uloga sijamske mačke
Mimi je, već sada mogu reći, najmanja uloga na kojoj ću najviše ikada raditi, dojam je glumice
Ane Begić.
Ivica Buljan dodaje, pak, da se sadašnji rad na predstavi odvija putem
'artoovskog' principa: Glumci dobivaju zadatke i upute, ali velik dio rezultata, pa gotovo sve, ovisi o njima, njihovoj imaginaciji, ističe Buljan.
Umjetnici HNK-a Zagreb u izravnoj komunikaciji s publikom
Glumci rade na svojim ulogama u izolaciji, produkcija se polako priprema za vrijeme kada će publika moći doći u kazalište.
- Mislim da moramo biti spremni možda raditi u drugačijim produkcijskim uvjetima. Kad kažem drugačijim, mislim na onakve u kojima su se, nakon
Drugog svjetskog rata u vrijeme obnove, predstave pripremale dvadesetak dana i bio je puno veći broj izvedbi i premijera, pojašnjava Buljan.
HNK planira u novu sezonu ući s najmanje dvije dramske premijere, a
gledanost njihovih online predstava mjeri se u stotinama tisuća pregleda i to je jedan od kanala koji planiraju ostaviti otvorenim.