"Žensko tijelo u ogledalu slike" naziv je nove, 17. knjige Dimitrija Popovića. Prateći i pomno opisujući načine na koji umjetnici stoljećima, od Botticellijeve "Venere" do Koonsove "Ciccioline", prikazuju žensko tijelo, autor zapravo ispisuje malu povijest slikarstva od renesanse do danas.
Čineći jasnu razliku između umjetničke i prirodne ljepote, Popović pokušava odgovoriti na vječno pitanje: zašto je ženski akt stalna umjetnička inspiracija i izazov.
I ovaj put foaje zagrebačkog HNK-a bio je pretijesan za sve poklonike lika i djela Dimitrija Popovića koji je predstavljanje otvorio performansom u kojem je glavnu ulogu dodijelio aktualnoj miss sporta Luciji Begić.
Lucija Begić
Foto: Vijesti iz kulture / HRT
- Kao povjesničarka umjetnosti uvijek sam pristupala analizi djela onako strogo, a zapravo Dimitrije mi je pokazao na koji način se jedno djelo gleda. Nije važan način na koji je način napravljen potez kista, nego značenje tog djela. To je prvi put da je netko tako jasno progovorio o značenju određenog djela u povijesti umjetnosti, istaknula je Mikica Maštrović, povjesničarka umjetnosti.
Književni kritičar Antun Pavešković smatra da je "rijetkost naići na čovjeka koji povjesničar umjetnosti, likovni kritičar i teoretičar umjetnosti."
- Ja ne razumijem samo jednu stvar: kako čovjek koji toliko duboko diskurzivno promišlja umjetnost može sjesti za platno i nakon toga onakve stvari nacrtati koje dolaze zaista iz dubine duše, koje nadrastaju i njega samoga, napomenuo je Pavešković.
Sam Dimitrije Popović kaže da uvijek postoji kontekstualizacije "nje kao osobe":
- Bilo da se radi o mitskim ženama ili suvremenim, zaključio je Popović.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!