Godinu dana otkako je postala ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Slovenka Zdenka Badovinac, inače dugogodišnja ravnateljica ljubljanske Moderne galerije s respektabilnom inozemnom reputacijom - ovih se dana suočava s nezadovoljstvom dijela likovnih umjetnika. Zamjeraju joj odbijanje izložbi dogovorenih u mandatu bivše ravnateljice Snježane Pintarić, kao i iznos od 92 tisuće eura, odvojen za veliku retrospektivu Sanje Iveković, koju MSU priprema u lipnju. Istražili smo - što kažu obje strane.
Nakon prvotne euforije i na prvu godišnjicu mandata ravnateljice MSU-a hladan tuš. Zamjera joj se odbijanje dogovorenih izložbi, poput Drinkovića, Artukovića ili Buntaka.
- Da, ja sam počeo raditi određene radove, došlo je do promjene uprave, koja je iskazala da će imati drugu programsku politiku, za HRT Dnevnik rekao je Tomislav Buntak, umjetnik, predsjednik HDLU, dekan ALU.
Badovinac odgovara: Stručni savjet muzeja potvrdio je taj prijedlog. U oči bode iznos od 92 tisuće eura - za nadolazeću prvu retrospektivu Sanje Iveković, koju kao kustosica potpisuje ravnateljica.
- Ovaj projekt je ustvari prijenos izložbe Sanje Iveković iz Beča, u mnogo većem izdanju, u Beču sam ga napravila na poziv kustosa iz WHW. Znači ne idu sredstva od 92 hiljade eura koje bi ja oduzela od sredstva muzeja, nego ide od posebnih sredstava koje grad dodjeljuje projektu od posebnog nacionalnog značaja, kazala je Zdenka Badovinac.
- Javili su mi iz Grada Zagreba kada sam radila temu, recimo Ivan Meštrović u Klovićevim dvorima je recimo 70 tisuća eura, istaknula je Patricia Kiš Terbovc, novinarka i urednica, Jutarnji list.
- U dosta drugih muzeja i galerijskih institucija, zapravo nije problem ni 100 tisuća ni 200 tisuća - ako znate kako ih povratiti i uložiti, kazao je Buntak.
Nezadovoljstvo
Ova novinarka zamjera ignoriranje slikarske scene i nedostatak dijaloga s drugim muzejima.
- Mnogi su muzeji stradali u potresu znamo svi tim više je odgovornost da se izlaže hrvatske suvremene umjetnike na MSU. I mislim da je to muzej koji bi trebao imati razumijevanja i za tradicionalne medije, slikarstvo i kiparstvo, rekla je Kiš Terbovc.
Naš priznati likovni kritičar njezinu prvu izložbu ''Drugarstvo'' smatra fijaskom, kao i gradsko ignoriranje njezine dobi - za mirovinu.
- Što znači ''Drugarstvo'' s
Ivom Gatinom i Kniferom i Piceljom. Drugo, gospođa Badovinac nije u Zagrebu, ona u Zagrebu gostuje. I nikad nigdje se nije dao prvi mandat kad se treba ići u mirovinu, to je već jasno da je namještaljka, rekao je
Zvonko Maković, likovni kritičar.
Aktivnosti, pak u muzeju ne nedostaje. ''Zbirka kao glagol'' donosi u idućem tjednu 3 nove izložbe, a kako se gradi muzej - koji gradi nas, čini se, dobiva epilog.